iPad zaczął tracić na rynku tabletów
W IV kwartale 2011 roku udział iPada w rynku tabletów zmniejszył się o ponad 10 pkt. proc. Obecnie wynosi on niewiele ponad 50% - wynika z danych przedstawionych przez Strategy Analytics.
W IV kwartale 201. iPad zagarnął dla siebie 57,6% rynku tabletów. Oznacza to spadek o 10,6 pkt. proc. względem analogicznych danych sprzed roku. Udział ten w ogromnej większości został przejęty przez Google i jego system Android.
W ciągu roku Android mógł się pochwalić wzrostem udziałów na poziomie 10,1 pkt. proc. Oznacza to wzrost względem wcześniejszych danych aż o jedną trzecią. Na trzecim miejscu znalazł się Microsoft ze swoim Windowsem, zagarniając dla siebie 1,5. rynku tabletów.
Udział poszczególnych systemów w rynku tabletów w 4Q201. przedstawia się następująco.
System | 4Q2010 | 4Q2011 |
---|---|---|
Apple iOS | 68,2% | 57,6% |
Google Android | 29,0% | 39,1% |
Microsoft Windows | 0,0% | 1,5% |
Pozostali | 2,8% | 1,9% |