iPad zaczął tracić na rynku tabletów

W IV kwartale 2011 roku udział iPada w rynku tabletów zmniejszył się o ponad 10 pkt. proc. Obecnie wynosi on niewiele ponad 50% - wynika z danych przedstawionych przez Strategy Analytics.

iPad zaczął tracić na rynku tabletów
Źródło zdjęć: © Flick/FHKE (CC)

W IV kwartale 201. iPad zagarnął dla siebie 57,6% rynku tabletów. Oznacza to spadek o 10,6 pkt. proc. względem analogicznych danych sprzed roku. Udział ten w ogromnej większości został przejęty przez Google i jego system Android.

W ciągu roku Android mógł się pochwalić wzrostem udziałów na poziomie 10,1 pkt. proc. Oznacza to wzrost względem wcześniejszych danych aż o jedną trzecią. Na trzecim miejscu znalazł się Microsoft ze swoim Windowsem, zagarniając dla siebie 1,5. rynku tabletów.

Udział poszczególnych systemów w rynku tabletów w 4Q201. przedstawia się następująco.

System 4Q2010 4Q2011
Apple iOS 68,2% 57,6%
Google Android 29,0% 39,1%
Microsoft Windows 0,0% 1,5%
Pozostali 2,8% 1,9%

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (6)