iPad: sprzedaż wyliczona na miliony sztuk i miliardy dolarów
Sprzedaż najnowszego dzieła Apple - tabletu iPad - ma wynieść w tym roku ponad 7 mln sztuk. W kolejnych latach wielkości te mają się dynamicznie zwiększać - wynika z prognoz firmy analitycznej iSuppli.
Tylko do końca 2010 roku _ iPad _ ma znaleźć około 7,1 mln nabywców. Wśród nich znajdzie się m.in. 120 tys. osób, które zamówiły urządzenie w pierwszy weekend przedsprzedaży.
W kolejnym, 2011 roku, sprzedaż _ iPada _ ma się podwoić i osiągnąć poziom 14,4 mln sztuk. W 2012 nastąpić ma kolejny, jednak już nie tak dynamiczny wzrost. Wtedy to nabywców ma znaleźć aż 20,1 mln sztuk _ iPad-ów _.
Oprócz sprzedaży samego urządzenia, Apple będzie czerpać przychody ze sprzedaży aplikacji poprzez sklep App Store. Obecnie dostępnych jest w nim ponad 150 tys. aplikacji, z których średnia cena płatnych programów wynosi około 3,13 dolarów.
Od chwili jego uruchomienia w połowie 2008 roku do końca 2009, liczba pobrań wyniosła ponad 3 mld.
Według _ iSuppli _, motorem sprzedaży _ iPad-a _ w tym roku ma być świeżość urządzenia oraz jego interfejs, niespotykany na rynku. W kolejnych latach sprzedaż ma być stymulowana poprzez wzrost liczby dostępnych aplikacji, nowe funkcjonalności oraz spadki cen urządzenia.
Jednak _ iSuppli _ zastrzega, że jego prognozy sprzedaży _ iPada _ mogą być niedoszacowane. Wszystko zależy bowiem od tego czy i w jakim stopniu oraz tempie Apple będzie reagować na potrzeby klientów i je zaspokajać.