Intel rozdał 40 milionów procesorów

Intel rozdał 40 milionów procesorów

Intel rozdał 40 milionów procesorów
Źródło zdjęć: © chip.pl
20.01.2014 10:30, aktualizacja: 20.01.2014 10:43

Intel chce sprzedać w 2014 roku 40 milionów tabletów z jego procesorem Atom "Bay Trail". Możemy być pewni, że osiągnie swój cel.

Nie tylko Microsoft płaci za wydawanie smartfonów na rynek. I chociaż firma z Redmond bardzo chce, abyśmy wszyscy myśleli, że owe pieniądze to tylko "pomoc w marketingu", to nie możemy mieć złudzeń, że rzeczywistość jest nieco inna. W końcu za kampanie marketingowe Nokii także opłacał Microsoft.

Jednak jak już wspomniałem, nie tylko twórca Windows musi w dość materialny sposób przekonywać swoich partnerów do spojrzenia przychylnym okiem na swój produkt. Okazuje się, że kolejny gigant rynku IT robi dokładnie to samo, a mianowicie płaci producentom tabletów, aby wydawali na rynek urządzenia, oparte na procesorach Intel Atom. W końcu jakoś trzeba osiągnąć cel, jaki się obrało. A celem jest sprzedanie 4. milionów tabletów, wyposażonych w procesory "Bay Trail".

Praktyki, ukryte pod zgrabnym wyrażeniem "Contra revenue", zakładają kontrolowaną stratę w wynikach finansowych, gdy celem nadrzędnym jest zdobycie konkretnego poziomu udziału w rynku. W jaki sposób to zrobić? Wystarczy ZA DARMO rozdać producentom procesory "Bay Trail", by ci mogli taniej wyprodukować tablety.

Rozdając 4. milionów układów o średniej wartości około 20 dolarów, Intel traci łącznie 800 milionów dolarów. Dodać do tego należy koszt wyprodukowania tychże procesorów, to około 400 milionów dolarów, co łącznie spowoduje straty w wysokości 1,2 mld dolarów.

Widać firma z Santa Clara bardzo poważnie traktuje rynek tabletów. Na uwagę zasługuje fakt, że owa praktyka wcale nie jest przez Intela ukrywana.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)