Intel rozdał 40 milionów procesorów
Intel chce sprzedać w 2014 roku 40 milionów tabletów z jego procesorem Atom "Bay Trail". Możemy być pewni, że osiągnie swój cel.
Nie tylko Microsoft płaci za wydawanie smartfonów na rynek. I chociaż firma z Redmond bardzo chce, abyśmy wszyscy myśleli, że owe pieniądze to tylko "pomoc w marketingu", to nie możemy mieć złudzeń, że rzeczywistość jest nieco inna. W końcu za kampanie marketingowe Nokii także opłacał Microsoft.
Jednak jak już wspomniałem, nie tylko twórca Windows musi w dość materialny sposób przekonywać swoich partnerów do spojrzenia przychylnym okiem na swój produkt. Okazuje się, że kolejny gigant rynku IT robi dokładnie to samo, a mianowicie płaci producentom tabletów, aby wydawali na rynek urządzenia, oparte na procesorach Intel Atom. W końcu jakoś trzeba osiągnąć cel, jaki się obrało. A celem jest sprzedanie 4. milionów tabletów, wyposażonych w procesory "Bay Trail".
Praktyki, ukryte pod zgrabnym wyrażeniem "Contra revenue", zakładają kontrolowaną stratę w wynikach finansowych, gdy celem nadrzędnym jest zdobycie konkretnego poziomu udziału w rynku. W jaki sposób to zrobić? Wystarczy ZA DARMO rozdać producentom procesory "Bay Trail", by ci mogli taniej wyprodukować tablety.
Rozdając 4. milionów układów o średniej wartości około 20 dolarów, Intel traci łącznie 800 milionów dolarów. Dodać do tego należy koszt wyprodukowania tychże procesorów, to około 400 milionów dolarów, co łącznie spowoduje straty w wysokości 1,2 mld dolarów.
Widać firma z Santa Clara bardzo poważnie traktuje rynek tabletów. Na uwagę zasługuje fakt, że owa praktyka wcale nie jest przez Intela ukrywana.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Microsoft po cichu naprawił jeden z poważniejszych problemów Windows XP"