ImagineCup - szansa na realne pieniądze
Jak pokazuje dotychczasowa historia Imagine Cup, zwycięzcami tego konkursu zostają nie tylko ci, którzy w krajowych lub światowych finałach stają na podium, ale przede wszystkim te osoby, które potrafią przekuć swój pomysł w biznesowy sukces.
09.03.2015 | aktual.: 10.03.2015 08:25
Rozwiązanie Knoocker, znane z poprzedniej edycji konkursu, dziś jest już w fazie sprzedażowej. W biznesowy potencjał projektu studentów z Poznania uwierzył Marcin Franc, partner oraz ekspert z zakresu inwestycji ICT funduszu Zernike Meta Ventures, który do inwestycji w Knoockera przekonał także innych i pomógł wprowadzić projekt na biznesowe tory. To między innymi na bazie tej współpracy fundusz Zernike Meta Ventures postanowił zaangażować się w tegoroczne finały Imagine Cup i wyłonić kolejne projekty, które swoim potencjałem mogą powalczyć nie tylko o polski rynek.
Technologia Knoocker to platforma sprzętowa, która umożliwia pozycjonowanie dźwięku w przestrzeni trójwymiarowej. Rozwiązanie pozwala na wykorzystywanie zwykłej piłeczki jako kontrolera, a dowolnej płaskiej powierzchni (np. ściany) jako interaktywnego pola do gry. Projekt zadebiutował podczas krajowych finałów Imagine Cup 2014. a już z końcem 2015 roku trafi do masowej produkcji i dystrybucji na rynku międzynarodowym.
Jednym z wymagań wobec projektów uczestniczących w konkursie Microsoft Imagine Cup jest dołączenie solidnego modelu biznesowego, który będzie miał realną szansę na realizację, a dla potencjalnych inwestorów stanie się zachętą do finansowego zaangażowania się w rozwój rozwiązania. Od tegorocznej edycji Imagine Cup studenci mogą szlifować umiejętności komercjalizacji swoich pomysłów podczas warsztatów zorganizowanych przez Marcina Franca oraz fundusz Zernike Meta Ventures, który angażuje się w finały Imagine Cup nie tylko jako inwestor, ale także doradca biznesowy.
Podczas pierwszych, blisko 20-godzinnych warsztatów studenci dowiedzieli się, w jaki sposób pozyskać finansowanie na realizację swoich projektów. Szczególną uwagę poświęcono analizie potrzeb klienta końcowego oraz dostosowywaniem do nich docelowej funkcjonalności opracowywanego rozwiązania. Uczestnicy uzyskali również szansę zaprezentowania się przed komitetem złożonym z partnerów inwestycyjnych Imagine Cup, uzyskując tym samym informację zwrotną o swoim projekcie oraz przyjętej strategii biznesowej.