Ile zarabiają polskie agencje marketingowe? Raport Interaktywnie.com

W 2019 roku w Polsce, po raz pierwszy w historii, wydatki na reklamę w internecie będą wyższe niż na promocję w telewizji, a agencje, które oferują prowadzenie kampanii marketingowych zarabiają i będą zarabiać coraz lepiej – wynika z raportu „Interaktywne agencje marketingowe”, który przygotował portal Interaktywnie.com.

Ile zarabiają polskie agencje marketingowe? Raport Interaktywnie.com
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

03.03.2019 20:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

109 mln złotych przychodów w 2018 roku miała agencja marketingowa, która zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu firm, które zajmują się marketingiem.

Cały raport w pdf można pobrać tutaj.

W sieci największą część budżetów dosłownie pochłoną Google (SEM, czyli SEO i PPC oraz wideo na Youtube) i Facebook i firmy, które oferują promocje w tych mediach – czytamy w opracowaniu.

Reklama kupowana w modelach programatycznych (np. RTB) będzie rządziła formatami typu display. Ale najważniejsze jest to, że - niezależnie od nośnika - klienci oczekują od promocji wygenerowania leadów – np. umówienia jazd testowych nowym modelem samochodu, wypełnienia wniosków o kredyt, przekazania danych osobowych z możliwością wykorzystania w celach marketingowych tych osób, które są zainteresowane produktem lub daną usługą.

Na reklamę najwięcej wydaje farmacja. W styczniu 2019 roku stanowiły aż 47 proc. wszystkich przeanalizowanych. Nieco mniejszy udział w rynku reklamy miała branża handlowa (28 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (12 proc.), za nią finanse (7 proc.) i telekomunikacja (6 proc.).

Wydatki branży farmaceutycznej nominalnie wyniosły ponad 409 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta jest niemal o 170 mln większa od tej, którą na wydatki przeznaczyła branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Jeszcze w styczniu największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal inwestowane były w reklamy telewizyjne (średnio 60 proc.). Najmniejsze budżety przeznaczane były natomiast na promocję w prasie, gdzie np. branża telekomunikacyjna wydała niewiele ponad 893 tys. zł. Branża farmaceutyczna przeznaczyła na reklamę w TV ponad 280,5 mln zł.

W handlu, w styczniu 2019 roku największym budżetem reklamowym mógł pochwalić się Media Expert, który przeznaczył prawie 37 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Lidl, Media Markt, Euro RTV AGD oraz Biedronka.

Mimo że ekonomiści wieszczą początek gospodarczego spowolnienia, rynek reklamy jest spokojny i się rozwija. Można się spodziewać mniejszej dynamiki wzrostów wydatków na reklamę, ale wciąż jednak wydatków. Agencje, które zdecydowały się podzielić swoimi wynikami finansowymi, również nie mają powodów do narzekań. Zdecydowana większość z nich zdołała w 2018 roku zwiększyć zarówno przychody, jak i zatrudnienie.

Źródło artykułu:Materiał Partnera
Komentarze (0)