Idea Bank ostrzega przed oszustami. "Prosimy o weryfikowanie SMS‑ów"
Idea Bank ostrzega swoich klientów przed oszustami, którzy w związku ze zbliżającymi się świętami mają tylko jeden cel - defraudację środków na rachunkach. "Zbliżają się święta - wysyp promocji, ale niestety także cyberataków" - alarmuje banku na swojej stronie.
05.12.2019 | aktual.: 05.12.2019 11:37
- Zbliżają się święta - wysyp promocji, ale niestety także cyberataków. Dlatego, w trosce o bezpieczeństwo Twoich oszczędności, pragniemy przestrzec Cię przed nasilającymi się zawsze pod koniec roku cyberatakami na klientów banków. Oszuści mają jeden cel: defraudację środków na rachunkach - pisze na swojej stronie internetowej Idea Bank.
Bank przypomina, że ataki najczęściej opierają się na zainfekowaniu sprzętu (komputera lub smartfona) złośliwym oprogramowaniem. Oszustwo prawie zawsze rozpoczyna się od zachęcania klienta do otwarcia zainfekowanego załącznika (np. pliku PDF) lub linku do fałszywej strony banku albo strony zawierającej oprogramowanie zakażające przeglądarkę.
Idea Bank informuje, że nigdy nie przesyła klientom żadnych odnośników prowadzących do stron logowania, ani nie prosi o podawanie dodatkowych danych osobowych. Przypomina także, aby weryfikować, czy strona jest zabezpieczona SSL, czy jej adres jest poprawny i czy po kliknięciu w "kłódkę” przy adresie strony pokazuje się informacja o posiadaniu poprawnego certyfikatu (tzn. nie pokazuje błędów).
Bank uczula, aby zawsze weryfikować treść SMS-a autoryzującego. Jeżeli klienci nie są pewni, czy treść otrzymanej wiadomości jest dla nich jasna lub uważają, ze jest ona podejrzana, nie powinni wprowadzać kodu i jak najszybciej skontaktować się z infolinią Idea Banku.
Dla przykładu bank udostępnia na swojej stronie autentyczną treść SMS-a. Wygląda ona następująco:
Pełna instrukcja jak chronić się przed cyberatakami oraz zasady dotyczące bezpieczeństwa korzystania z bankowości elektronicznej przy użyciu komputera i smartfona dostępne są na stronie internetowej Idea Banku.