Hakerzy zaatakowali portal tabloidu "The Sun"

Hakerzy zaatakowali portal tabloidu "The Sun"19.07.2011 12:12
Hakerzy zaatakowali portal tabloidu "The Sun"

Hakerzy podający się za członków grupy Lulzsec zaatakowali i zablokowali w poniedziałek późnym wieczorem internetowy portal bulwarówki "The Sun" należącej do koncernu medialnego Ruperta Murdocha. Portal został zablokowany a hakerzy umieścili na nim złośliwości pod adresem Murdocha

Przy próbie wejścia na portal "The Sun" zamiast pierwszej strony pojawiało się logo Lulzsec oraz uszczypliwe wierszyki i złośliwości pod adresem gazety i jej właściciela. Zamiast stron gazety pojawiał się też komunikat, że serwer jest niedostępny.

288767641596999827
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Niedostępny, najprawdopodobniej także zablokowany przez hakerów, jest również portal dziennika "The Times" należącego do grupy wydawnictw Murdocha.

Wcześniej na portalu "The Sun" hakerzy opublikowali ponurą podobiznę Murdocha ilustrującą wiadomość o tym, że policja znalazła w ogródku jego zwłoki i że przyczyną śmierci było zatrucie palladem (pierwiastkiem chemicznym).

Atak jest niespodzianką, ponieważ grupa mająca na swym koncie wiele spektakularnych podobnych ataków, m. in. na portale Sony i Nintendo, ogłosiła w ub. miesiącu, że się rozwiązuje, co tłumaczono tym, że policja depcze jej po piętach.

Atak hakerów na "The Sun" był zwieńczeniem burzliwego dnia, w którym do dymisji podał się zastępca komisarza Scotland Yardu John Yates w związku z ujawnieniem zatrudnienia przez Scotland Yard Neila Wallisa, zastępcy redaktora naczelnego "News of the World" (NotW) - innego, zlikwidowanego już tytułu prasowego należącego do koncernu Murdocha, który był głównym ośrodkiem afery podsłuchowej.

Ujawniono też, że Scotland Yard zatrudniał córkę Wallisa a także innego reportera "NotW" Alexa Marunchaka w charakterze tłumacza z ukraińskiego na angielski.

Wcześniej policja znalazła zwłoki byłego reportera "NotW" i "The Sun", Seana Hoare'a, który we wrześniu 201. r. ujawnił podsłuchowe praktyki w redakcji. W styczniu br. przyczyniło się to do ustąpienia dyrektora urzędu premiera na Downing Street ds. komunikacji Andy Coulsona, byłego redaktora naczelnego tabloidu.

Wtorkowy dziennik "Daily Telegraph" na pierwszej stronie zamieszcza wiadomość o tym, że jedna z najważniejszych postaci w koncernie Murdocha - Rebekah Brooks była gościem na urodzinowym przyjęciu premiera Davida Camerona sugerując bliskie związki polityków z koncernem Murdocha News Corporation.

We wtorek przed komisją śledczą spraw wewnętrznych Izby Gmin wyjaśnienia będą składać były szef Scotland Yardu (ustąpił w niedzielę, także z powodu dwuznacznych kontaktów z Wallisem) Paul Stephenson oraz jego były zastępca John Yates.

Przed komisją śledczą ds. kultury, mediów i sportu Izby Gmin wystąpi Rupert Murdoch, jego syn James oraz Rebekah Brooks. Rano komisja na wewnętrznym posiedzeniu zdecyduje, czy będą składać wyjaśnienia pod przysięgą.

W ocenie komentatorów, komisja najprawdopodobniej spyta ich, czy wiedzieli o podsłuchach "NotW" i czy byli świadomi ich zasięgu. Będą też pytani o gratyfikacje dla funkcjonariuszy policji w zamian za poufne informacje oraz odszkodowania dla podsłuchiwanych celebrytów, w zamian za obietnicę niewystępowania na drogę sądową.

Te ostatnie miał zatwierdzać James Murdoch, prezes i dyrektor generalny News International - spółki wchodzącej w skład holdingu News Corp.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)