Google+ walczy o użytkowników. Zagrozi Facebookowi?
Google+, zgodnie z założeniami jego twórców, rośnie w siłę, stając się realną alternatywą dla Facebooka. – Chcemy aktywizować naszych użytkowników – mówi Artur Waliszewski, dyrektor Google Polska.
Google+, zgodnie z założeniami jego twórców, rośnie w siłę, stając się realną alternatywą dla Facebooka. –_ Chcemy aktywizować naszych użytkowników _–. mówi Artur Waliszewski, dyrektor Google Polska.
Ćwierć miliarda użytkowników Google+ na świecie to dla szefostwa koncernu wciąż za mało. Ambicje są dużo wyższe. Mówi się o podwojeniu tej liczby, a co najmniej osiągnięciu 40. milionów aktywnych profili do końca przyszłego roku. W ten sposób Google+ stałby się realną alternatywą dla Facebooka.
– _ Tu jest zupełnie inny koncept _ – zastrzega jednak Artur Waliszewski, dyrektor polskiego oddziału Google’a. – _ Nie uważam, że takie wprost porównywanie Facebooka i Google+ ma sens, po prostu to są różne serwisy. _
Artur Waliszewski podkreśla, że twórcom Google+ chodziło o „uspołecznienie”. poszczególnych aplikacji, firmowanych przez Google’a.
– _ Jest to produkt, który przenika do bardzo wielu innych miejsc w sieci _–. dodaje. Element społeczny jest widoczny w działaniu, np. w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarce. Rezultaty są dostosowane czy wręcz uzależnione od rekomendacji osób, których konta powiązane są z profilem danego użytkownika.
– _ Jeżeli znajomi rekomendują pewne serwisy internetowe, restauracje, hotele, fajne klipy muzyczne czy video na YouTube, to będąc zalogowanym użytkownikiem, dokonując wyszukiwania, zobaczymy te rekomendacje _ – tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria szef Google Polska. – _ Prawdopodobnie będą to lepsze wyniki niż wyniki niespersonalizowane. _
Wiąże się to z realizacją zadań nakreślonych w strategii firmy, czyli ze spełnianiem konkretnych oczekiwań użytkownika, zarówno w przypadku prostych zapytań w wyszukiwarkach, jak i np. filmów na YouTube.
– _ Możemy próbować zgadnąć myśli użytkownika, niezależnie od tego, kim jest _ – tłumaczy dyrektor Google Polska. – _ Ale z drugiej strony, wiedząc kim jest, wiedząc kim są jego znajomi, co robią w sieci, możemy też próbować dostarczyć użytkownikowi wyników, które mają szanse być dużo lepsze i trafniejsze. _
Dziś Google stawia na to drugie rozwiązanie.
Wśród osób związanych z firmą głośno mówi się o chęci rywalizacji z Facebookiem. Szef Google Polska nieco tonuje te nastroje, dodając, że nie o ilość, a o jakość tutaj chodzi. – _ Nam chodzi o to, aby rzeczywiście ten element społeczny, czyli element kształtowania rozwiązań w naszych produktach, na podstawie tego, co robią użytkownicy i ich znajomi, był jak najbardziej widoczny _ –. mówi Waliszewski, dodając, że tym firma będzie chciała przyciągać nowych użytkowników.
Na tym zresztą oparta jest strategia marketingowa. Google chce pokazać użytkownikowi, że z chwilą stworzenia profilu w Google+ zyska nowe rozwiązania, które będą dla niego przydatne i które na pewno wykorzysta w codziennym obcowaniu z siecią.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "10 milionów sprzedanych smartfonów Galaxy S III"