Google ujawnia rozkład wpływów z reklamy

Google ujawnia rozkład wpływów z reklamy

Google ujawnia rozkład wpływów z reklamy
Źródło zdjęć: © Google
26.05.2010 15:55

Koncern Google po raz pierwszy ujawnił, w jaki sposób dzieli się zyskami ze stronami partnerskimi. Jak się okazuje, zależnie od rodzaju reklamy firma zatrzymuje albo jedną trzecią, albo niemal połowę przychodów.

Istnieją różne warianty platformy AdSense, dzięki której na stronach internetowych umieszcza się reklamy. W przypadku AdSense for Content reklamy są skorelowane z zawartością witryny (pojawiającymi się na niej słowami)
. Właściciel strony zwykle otrzymuje 68 procent przychodów – poinformowała firma na łamach bloga. W wariancie AdSense for Search na stronie umieszcza się wyszukiwarkę Google'a, a pojawiające się przy niej reklamy są dopasowywane do wpisywanych haseł. W tym przypadku właściciel może liczyć najczęściej na 5. procent wpływów. Tak wysoką dysproporcję między obydwoma modelami firma uzasadnia koniecznością nieustannego udoskonalania technologii wyszukiwarki.

Obraz
© (fot. Google)

Ze względu na to, że Gooogle ma dominującą pozycję na wielomiliardowym rynku reklamy online, z całą pewnością na nowo rozgorzeją dyskusje nad tym, czy partnerzy koncernu są traktowani uczciwie. Powodem ujawnienia sposobu podziału zysków może być śledztwo antymonopolowe prowadzone we Włoszech: tamtejsi wydawcy gazet zarzucają Google'owi, że nadużywa pozycji na rynku. Poza tym obserwatorzy podejrzewają, że koncern z Mountain View przygotowuje się do coraz bliższego startu platformy reklamowej Apple iAd Linktext, w przypadku której partnerzy mają otrzymywać 6. procent zysków.

Przedstawione liczby nie są dla znawców branży zaskoczeniem, ale dopiero teraz staje się jasne, jaką część wpływów zatrzymuje Google z reklam umieszczanych na stronach partnerskich – nawet jeśli większe portale mogą zawierać umowy na lepszych warunkach. Poza tym koncern wciąż nie ujawnia, jak rozdzielane są przychody z reklamy dla urządzeń przenośnych.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)