Google rozszerza funkcje wyszukiwania

Google rozszerza funkcje wyszukiwania

13.05.2009 16:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Podczas odbywającej się co dwa lata imprezy dla mediów Searchology koncern Google zaprezentował wiele nowych funkcji wyszukiwania, które weszły w fazę testów beta. Jak wyjaśnia wiceprezes Marissa Mayer, wszystkie nowe funkcje mają poprawić jakość usług wyszukiwania: "Jesteśmy jeszcze daleko od optimum. Najtrudniejsze jest osiągnięcie ostatnich 10 procent".

Jak wszystko na to wskazuje, nowe pomysły Google'a mają na celu lepsze prezentowanie semantycznych powiązań haseł poszukiwania z wynikami oraz ułatwienie przetwarzania tych wyników. Kiedy w przyszłości po wyszukiwaniu klikniemy nową funkcję Show Options, po lewej stronie pojawi się wiele propozycji dalszego przetwarzania wyników wyszukiwania, dzięki którym można wyświetlać wyniki tylko z danego dnia, miesiąca lub roku albo np. wyłącznie pliki wideo.

Z kolei opcja Timeline wprowadza chronologiczne uporządkowanie wszystkich znalezionych dokumentów, między innymi wyników badań naukowych. Funkcja Wonder Wheel prezentuje tematy powiązane z danym hasłem wyszukiwania w postaci graficznej przypominającej szprychy w kole –. taki sposób wyświetlania wyników przypomina eksperymenty konkurencyjnych wyszukiwarek AltaVista czy Kartoo w późnych latach 90.

Google Squared umożliwia zestawienie ze sobą wyników wyszukiwania w postaci tabelki, która ułatwia porównywanie. Funkcja ma ukazać się jeszcze w tym miesiącu w dziale Google Labs. Rich Snippets dołączają do wyników wyszukiwania metadane, np. recenzje filmowe albo oceny restauracji.

Nowe funkcje da się sprawdzić już teraz. Wystarczy odwiedzić angielską wersję wyszukiwarki i po odnalezieniu w Internecie jakiegokolwiek słowa lub frazy kliknąć odsyłacz Show options umieszczony w lewym górnym rogu tuż pod obrazkiem z logo Google'a.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także