Google i Microsoft: nowe usługi nawigacyjne dla smartfonów

Google i Microsoft: nowe usługi nawigacyjne dla smartfonów
13.05.2010 14:03
Google i Microsoft: nowe usługi nawigacyjne dla smartfonów
Źródło zdjęć: © Google

Po rozszerzeniu serwisu Google Maps o usługi nawigacyjne oraz dodaniu opisów tras rowerowych, wyszukiwarkowy potentat przygotował prezent dla rowerzystów w postaci aplikacji nawigacyjnej dla smartfonów z systemem Android w wersji 1.6 lub nowszej.

Po rozszerzeniu serwisu Google Maps o usługi nawigacyjne oraz dodaniu opisów tras rowerowych, wyszukiwarkowy potentat przygotował prezent dla rowerzystów w postaci aplikacji nawigacyjnej dla smartfonów z systemem Android w wersji 1.6 lub nowszej.

Oprogramowanie potrafi między innymi wyznaczać trasy uwzględniające jak najwięcej ścieżek rowerowych i omijające wzniesienia –. ale tylko wtedy, gdy Google dysponuje odpowiednim materiałem mapowym. W praktyce oznacza to, że taka funkcja działa jedynie w USA. W Polsce nie da się skorzystać nawet z wariantu turn-by-turn (zakret po zakręcie), a co za tym idzie, także i z nawigacji rowerowej. Dodatkowe funkcje nowej wersji usługi ograniczają się u nas do rekomendacji miejsc i prezentacji zdjęć oraz ocen poszczególnych lokalizacji.

288765468947593363
Źródło zdjęć: © Podczas przejażdżki rowerowej lepiej zjechać z Union Square do portu niż zmagać się z pagórkami w drodze do Fisherman's Wharf (fot. Google)

Także Microsoft dostosował własną usługę mapową do systemu Windows Mobile 6.5. Nowa wersja aplikacji Bing for Windows Mobile 6.x wspomaga użytkowników (ale na razie tylko tych ze Stanów Zjednoczonych) głosowymi wskazówkami i dużymi symbolami kierunków przy śledzeniu wyznaczonych tras; opisane mają być także trasy dla pieszych. Oprócz tego na stronie startowej mobilnej wersji usługi można załadować mapę wybranego obszaru, wprowadzając nazwę ulicy; jest to pomocne w sytuacji, gdy ktoś zgubi się w obcym mieście. Podobną funkcję proponuje także aplikacja Google'a – z tym że w jej przypadku
odnośniki do map można dodatkowo przesyłać za pośrednictwem poczty elektronicznej, wiadomości SMS i Twittera.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)