Finanse Microsoftu pod lupą

Strona głównaFinanse Microsoftu pod lupą
23.07.2014 16:23
Finanse Microsoftu pod lupą
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Microsoft opublikował swoje wyniki fiskalne za drugi kalendarzowy kwartał bieżącego roku. Wynika z niego, że koncern odnotował 23,38 miliarda dolarów przychodu, co przełożyło się na zysk operacyjny w wysokości 6,48 miliarda dolarów.

Microsoft opublikował swoje wyniki finansowe za drugi kwartał bieżącego roku. Wynika z niego, że koncern odnotował 23,38 mld dol. przychodu, co przełożyło się na zysk operacyjny w wysokości 6,48 mld dol.

Przychody z tytułu sprzedaży oprogramowania partnerom OEM (producentom sprzętu) wzrosły o 3 proc. Z kolei liczb subskrybentów pakietu Office 365 dla użytkowników domowych wzrosła o kolejny milion (w tej chwili domowy Office ma zatem 5,6 mln abonentów).

Jeżeli chodzi o Nokię, to po przejęciu jej działu mobilnego przez Microsoft dała koncernowi 1,99 mld dol. przychodów, dzięki sprzedaży 5,8 mln smartfonów Lumia i 30,3 mln pozostałych telefonów komórkowych.

Bing również odnotował mocny kwartał: przychody wzrosły o 40 proc., a wyszukiwarka ma już - jak twierdzi Microsoft - 19,2 proc. rynku.

Dział chmury Microsoftu odnotował gigantyczny, 147-procentowy wzrost. Według prognoz Microsoftu, zapewni to roczne przychody w wysokości 4,4 mld dol. Wzrosła również o 11 proc. sprzedaż systemów Windows użytkownikom biznesowym.

Tablety Surface dały Microsoftowi 409 mld dol. przychodu, głównie dzięki Surface 2 i Surface Pro 2 (Surface Pro 3 był w sprzedaży raptem kilka dni przed zamknięciem okresu rozliczeniowego). Jeżeli chodzi o konsole Xbox (zarówno 360, jak i One), Microsoft sprzedał ich 1,1 mln.

Zysk netto Microsoftu zmalał w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. W tym roku wyniósł on 4,612 mld dol. przy 23,382 mld dol. przychodu. W ubiegłym było to, odpowiednio, 4,965 mld dol. i 19,896 mld dol.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Interaktywna mapa podwodnych światłowodów

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)