Facebook wprowadza nowe funkcje usprawniające sprzedaż

Ludzie powszechnie korzystają już z urządzeń mobilnych, natomiast firmy są ciągle w trakcie procesu przechodzenia na nowy kanał komunikacji. Marketerzy stają przed wyzwaniem dotarcia do klientów i zwiększenia sprzedaży, choć z punktu widzenia klienta na urządzeniach mobilnych mechanizm zakupów jest najczęściej zbyt skomplikowany, a przez to czasochłonny.

Facebook wprowadza nowe funkcje usprawniające sprzedaż
Źródło zdjęć: © Sean MacEntee / flickr.com / CC

Facebook służy ludziom nie tylko do kontaktu z rodziną i przyjaciółmi, ale także z markami i produktami. Dlatego stworzenie przez Facebooka mechanizmów usprawniających zakupy w świecie mobilnym przyniesie korzyść zarówno firmom, jak i korzystającym z niego osobom.

Już w ubiegłym roku Facebook wprowadził format Carousel, który pozwala zaprezentować kilka zdjęć produktowych z linkami w ramach jednej reklamy. Ten sam format znalazł się również w reklamach na Instagramie, a ostatnio zamiast zdjęć można w nim opcjonalnie umieszczać filmy wideo. Jednocześnie Facebook testuje szereg nowych funkcji poprawiających proces zakupów na platformie:

  • Canvas. Jeśli po kliknięciu w reklamę użytkownik zostanie przeniesiony na stronę, która się wolno ładuje i nie jest zoptymalizowana z myślą o użytkownikach mobilnych, rośnie ryzyko, że zrezygnuje z oczekiwania na informacje o interesującym go produkcie. Testowany przez Facebooka mechanizm Canvas sprawia, że kliknięcie w reklamę błyskawicznie uruchamia na pełnym ekranie planszę prezentującą większą liczbę produktów, z której można przejść na stronę sprzedawcy w celu sfinalizowania zakupu.
  • Przycisk call-to-action „Buy”. Facebook testuje nowy przycisk, który umożliwi ludziom dokonanie zakupu bezpośrednio na Facebooku.
  • Strony w serwisie jako mobilna platforma dla sprzedawców – sekcja „Shop”. Ponad miliard ludzi miesięcznie odwiedza strony firm na Facebooku, aby dowiedzieć się więcej na temat ich działalności. Dlatego Facebook testuje sekcję „Shop”. dla właścicieli stron, dzięki której mogą lepiej zaprezentować na niej swoje produkty. Firmy mogą decydować, czy sekcja ta ma linkować do ich własnych platform sprzedażowych, czy proces zakupu ma się w całości odbyć na Facebooku.
  • Nowa przestrzeń dla prezentacji i sprzedaży produktów widoczna na liście „Ulubione”. Ludzie na Facebooku odnajdują nowe produkty w różnych częściach serwisu: w Aktualnościach, na Stronach i Grupach. W najbliższych tygodniach Facebook rozpocznie testy nowej przestrzeni, w której ludzie będą mogli przeglądać i kupować produkty. Początkowo testy będą prowadzone wspólnie z tymi samymi firmami, które testują sekcję „Shop”, a w nowej przestrzeni pojawi się oferowany przez nie towar. Z czasem zakres prezentowanych tam produktów zostanie rozszerzony, na przykład o rzeczy do wystawione na sprzedaż w obserwowanych Grupach.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Ruszyły prace nad drugą dużą aktualizacją dla Windows 10

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)