Facebook uruchamia usługę lokalizacyjną

Facebook uruchamia usługę lokalizacyjną
19.08.2010 15:54
Facebook uruchamia usługę lokalizacyjną
Źródło zdjęć: © Facebook

Facebook ogłosił start usługi Places (Miejsca), dzięki której użytkownicy sieci społecznościowej mogą informować znajomych, gdzie się znajdują i co właśnie robią. Na razie jednak Places jest osiągalna wyłącznie w Stanach Zjednoczonych; z wpisu w blogu Facebooka wynika, że usługa "wkrótce" pojawi się i w innych krajach - ale bez podawania konkretnego terminu

W celu skorzystania z Miejsc należy posłużyć się klientem Facebooka dla iPhone'a. Właściciele innych smartfonów mogą natomiast wywołać stronę touch.facebook.com, o ile tylko ich przeglądarki WWW są zgodne z językiem HTML 5 i obsługują funkcję geolokacji. Szefowie serwisu znowu obiecują, że "niebawem" pojawią się współpracujące z Places aplikacje dla platform innych niż iOS.

288758602033019027
Źródło zdjęć: © (fot. Facebook)

Aby przekazać informację o własnym położeniu trzeba się zameldować za pomocą smartfona. Uruchomiony na nim program pokazuje listę pobliskich miejsc, a użytkownik wybiera spośród nich to, które najbardziej mu odpowiada i naciska przycisk Check In. Jeśli okolica nie jest jeszcze opisana, wystarczy samodzielnie zdefiniować nowe miejsce. Podczas meldowania się można krótko poinformować o tym, co się właśnie robi i dołączyć zdjęcie.

Po wywołaniu funkcji People Here Now użytkownik zobaczy listę zameldowanych osób, które w tym samym momencie znajdują się w tym samym miejscu. Jeśli ktoś nie życzy sobie, aby znaleźć się w takim zestawieniu, powinien wyłączyć opcję Include me in 'People Here Now' after I check in - stanie się wówczas niewidzialny. Domyślnie w miejscu zameldowania jest się widzianym jedynie przez znajomych.

Lokalizacja internauty jest z punktu widzenia reklamodawców jedną z najbardziej wartościowych informacji i to nie tylko ze względu na możliwość pokazywania użytkownikowi spersonalizowanych reklam w konkretnym miejscu i momencie. Analiza odwiedzanych miejsc pozwala na wyciąganie wniosków o nawykach i zainteresowaniach - nawet jeśli informacje są przetwarzane w postaci zanonimizowanej. Jednak według Facebooka na razie nie planuje się uruchomienia kampanii reklamowych bazujących na usłudze Places.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)