Facebook uruchamia usługę lokalizacyjną

Facebook uruchamia usługę lokalizacyjną
Źródło zdjęć: © Facebook

19.08.2010 15:54

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Facebook ogłosił start usługi Places (Miejsca), dzięki której użytkownicy sieci społecznościowej mogą informować znajomych, gdzie się znajdują i co właśnie robią. Na razie jednak Places jest osiągalna wyłącznie w Stanach Zjednoczonych; z wpisu w blogu Facebooka wynika, że usługa "wkrótce" pojawi się i w innych krajach - ale bez podawania konkretnego terminu

W celu skorzystania z Miejsc należy posłużyć się klientem Facebooka dla iPhone'a. Właściciele innych smartfonów mogą natomiast wywołać stronę touch.facebook.com, o ile tylko ich przeglądarki WWW są zgodne z językiem HTML 5 i obsługują funkcję geolokacji. Szefowie serwisu znowu obiecują, że "niebawem" pojawią się współpracujące z Places aplikacje dla platform innych niż iOS.

Obraz
© (fot. Facebook)

Aby przekazać informację o własnym położeniu trzeba się zameldować za pomocą smartfona. Uruchomiony na nim program pokazuje listę pobliskich miejsc, a użytkownik wybiera spośród nich to, które najbardziej mu odpowiada i naciska przycisk Check In. Jeśli okolica nie jest jeszcze opisana, wystarczy samodzielnie zdefiniować nowe miejsce. Podczas meldowania się można krótko poinformować o tym, co się właśnie robi i dołączyć zdjęcie.

Po wywołaniu funkcji People Here Now użytkownik zobaczy listę zameldowanych osób, które w tym samym momencie znajdują się w tym samym miejscu. Jeśli ktoś nie życzy sobie, aby znaleźć się w takim zestawieniu, powinien wyłączyć opcję Include me in 'People Here Now' after I check in - stanie się wówczas niewidzialny. Domyślnie w miejscu zameldowania jest się widzianym jedynie przez znajomych.

Lokalizacja internauty jest z punktu widzenia reklamodawców jedną z najbardziej wartościowych informacji i to nie tylko ze względu na możliwość pokazywania użytkownikowi spersonalizowanych reklam w konkretnym miejscu i momencie. Analiza odwiedzanych miejsc pozwala na wyciąganie wniosków o nawykach i zainteresowaniach - nawet jeśli informacje są przetwarzane w postaci zanonimizowanej. Jednak według Facebooka na razie nie planuje się uruchomienia kampanii reklamowych bazujących na usłudze Places.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (2)
Zobacz także