Facebook się przestraszył. Premiera nowego gadżetu przełożona

Facebook się przestraszył. Premiera nowego gadżetu przełożona

Facebook się przestraszył. Premiera nowego gadżetu przełożona
Źródło zdjęć: © East News | Michael Macor
Adam Bednarek
28.03.2018 12:28

Nowy sprzęt od Facebooka nawet nie został jeszcze oficjalnie zapowiedziany, a plotkuje się, że poczekamy na niego dłużej, niż mieliśmy. Wszystko przez ostatnie problemy społecznościowego giganta.

Facebook miał zaprezentować swój inteligentny głośnik w maju, jednak przez ostatnie problemy firma zdecydowała się opóźnić zapowiedź gadżetu. Nic dziwnego. Facebook nie ma dobrej prasy, wszyscy obawiają się o swoją prywatność na portalu. Niektórzy w związku z tym nawet kasują konta, choć eksperci słusznie zauważają, że na to jest już jednak nieco za późno.

Pewnie nieprędko o zamieszaniu opinia publiczna zapomni, więc prezentacja inteligentnego głośnika - a więc urządzenia, które słucha i odpowiada na pytania użytkownika - byłaby mocno niefortunna. Nasiliłyby się pytania związane z prywatnością, na które odpowiadać musi każdy tego typu producent. "Czy głośnik podsłuchuje użytkowników, gdy do niego się nie mówi"? "Gdzie trafiają nagrania i czy na pewno są po jakimś czasie kasowane"? "Kto ma do nich dostęp"? Po ostatniej aferze Facebook pewnie miałby nielichy problem, by uspokoić ewentualnych klientów i rozwiać wątpliwości.

Według Bloomberga zapowiedź, jak i ewentualną premierę gadżetu, Facebook przesunął. Niewykluczone więc, że urządzenie pojawi się dopiero w 2019 roku. Można powiedzieć, że afera z Cambridge Analitica uderzy giganta po kieszeni. Pewnie liczono, że sprzedaż głośnika pozwoli powiększyć zysk firmy, tymczasem ewentualne zarobki trzeba odłożyć w czasie. A to bardzo dobra wiadomość dla Google'a czy Amazona, którzy przecież swoje inteligentne głośniki od dawna sprzedają. I dla polskich twórców, którzy chcą wypuścić podobny gadżet na nasz rynek. Na razie konkurencja ze strony Facebooka im nie grozi.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)