Facebook reaguje na nowe zasady Apple. Będzie dokładniej informował o wykorzystaniu danych

Dzięki iOS 14 aktywność użytkowników iPhone'ów jest monitorowana w znacznie mniejszym stopniu w całej sieci i we wszystkich aplikacjach. Facebookowi na początku było to nie na rękę, teraz dostosowuje się do nowych zasad.

Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg
Źródło zdjęć: © JD Lasica, Flickr, CC BY 2.0 | JD Lasica, Flickr, CC BY 2.0
Adam Bednarek

iOS 14 to mocny rozwój pod względem prywatności. W związku z nowymi zasadami, każdy z użytkowników będzie musiał otrzymać czytelną informację na temat tego, w jaki sposób jego dane mają być wykorzystane i gromadzone. Twórcy aplikacji nie będą mieli prawa "śledzić" nikogo, kto nie wyrazi na to zgody. Tim Cook zapowiedział niedawno, że zmiany wejdą w życie na wiosnę.

Facebook już przy okazji pierwszych zapowiedzi kręcił nosem na ruch Apple. "Ta aktualizacja w daleko idący sposób wpłynie na cały ekosystem aplikacji" – komentowano na blogu Facebooka. Przedstawiciele firmy narzekali również, że Apple nie konsultował się w tej sprawie z innymi podmiotami. 

Z Apple się jednak najwyraźniej nie zadziera. Po wyrażeniu niezadowolenia Facebook dostosowuje się do nowych warunków. 

Jak poinformowała firma, Facebook będzie wyświetlał własne powiadomienie zawierające szersze informacje na temat sposobu wykorzystania danych.

Nowy monit Apple ma na celu przedstawienie fałszywego konfliktu między personalizowanymi reklamami a prywatnością, podczas gdy w rzeczywistości możemy zagwarantować jedno i drugie. Apple robi to w celu promowania własnych usług i produktów wykorzystujących mechanizm personalizowanych reklam. W celu umożliwienia dokonania prawdziwego wyboru, wyświetlamy także własne powiadomienie. Dostarcza ono więcej informacji o tym, jak działają nasze personalizowane reklamy, które wspierają małe firmy i umożliwiają działanie naszych aplikacji za darmo. Akceptacja tego powiadomienia nie powoduje udostępnienia Facebookowi nowych rodzajów danych. Oznacza jedynie to, że Facebook może nadal dostarczać ludziom coraz lepszą jakość usług

Biuro prasowe Facebooka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)