Facebook: lepsza i prostsza kontrola prywatności

Facebook: lepsza i prostsza kontrola prywatności

Facebook: lepsza i prostsza kontrola prywatności
Źródło zdjęć: © heise-online.pl
27.05.2010 14:57, aktualizacja: 27.05.2010 15:18

W związku z tym, że coraz głośniej rozlegają się głosy krytyki pod adresem Facebooka związane z ochroną prywatności jego użytkowników, sieć społecznościowa licząca 400 milionów członków zamierza załagodzić sytuację modyfikując ustawienia zasad ochrony danych.

Mark Zuckerberg zgodnie z zapowiedziami zaprezentował na łamach firmowego bloga zmiany uzgodnione ze specjalistami od ochrony danych osobowych i organizacjami obywatelskimi. Zuckerberg odrzucił przy tym powtarzający się często zarzut, że Facebook ze swoimi chaotycznymi ustawieniami prywatności idzie na rękę reklamodawcom. Jego zdaniem chodzi raczej o to, aby użytkownicy platformy czuli się dobrze.

Obraz
© Wszystkie ustawienia dotyczące ochrony prywatności da się określić na jednej stronie (fot. heise-online.pl)

Podstawowe ustawienia ochrony danych mają poza tym zapewniać równowagę między ochroną prywatności a możliwością znalezienia konkretnego użytkownika. Wszystkie ustawienia będą prezentowane na jednej, a nie na wielu stronach. Pozwoli to mniej doświadczonym osobom utrzymać kontrolę nad konfiguracją konta; opcje szczegółowe będą jednak w dalszym ciągu osiągalne. Ustalone zasady dotyczą wszystkich publikowanych treści i wszystkich przyszłych produktów Facebooka. Aby nie wprowadzać dodatkowego zamieszania, ustawienia sfery prywatności nie będą się zmieniać tak często, jak zdarzało się ostatnio.

Ostatecznie Facebook zajął się aplikacjami, które w czasie instalacji, po wyświetleniu kilku okien dialogowych, uzyskują wgląd w cały profil użytkownika. W przyszłości będą one musiały podawać, z których danych osobowych chcą korzystać; poproszą też użytkownika o wyrażenie na to zgody. Podobnie wygląda sytuacja ze stronami Facebooka, na których użytkownik po kliknięciu przycisku "Podoba mi się" dodaje swój profil. Niebawem internauta będzie mógł zablokować publiczne ujawnianie swojej sympatii albo generalnie zabronić stronom i aplikacjom korzystania z wybranych danych osobowych – nawet tych, które są powszechnie widoczne. W takiej sytuacji na publicznie dostępnej stronie użytkownika poza jego zdjęciem i nazwiskiem nie pojawią się inne informacje.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)