Facebook chce, żeby firmy czytały twoje posty. Po co?

Facebook chce, żeby firmy czytały twoje posty. Po co?

Facebook chce, żeby firmy czytały twoje posty. Po co?
Źródło zdjęć: © flickr.com | downloadsource.fr
Adam Bednarek
20.10.2017 11:12, aktualizacja: 20.10.2017 12:03

Myślisz, że Facebook jest po to, żeby dzielić się treściami z rodziną i znajomymi? To podejście może niedługo lec w gruzach. A dokładnie wtedy, gdy nasze posty będą czytane przez reklamodawców. Facebook chce na to pozwolić.

Informacje na temat prowadzonych przez Facebook testów dostarczył Adage opierając się na anonimowych źródłach w serwisie - pisze serwis wirtualnemedia.pl.

Nowa funkcja pozwoli markom analizować treści postów, które piszą użytkownicy. Po co? Żeby wyświetlać im lepiej dopasowane do nich reklamy.

Teoretycznie w internecie już to się dzieje. Wchodzisz na stronę hotelu? Za chwilę w reklamach wyświetlą ci się propozycje pokoi. Oglądasz buty? Zobaczysz oferty na obuwie. Tyle że teraz istotne będzie nie tylko to, co robimy w sieci, ale też to, o czym piszemy na Facebooku.

Permanentna inwigilacja? Spokojnie, analizowane mają być tylko te wpisy, które mają status publiczny. Co jednak w zasadzie oznacza, że wiele osób da się jeszcze lepiej poznać, bo niestety w Polsce lekką ręką ujawniamy o sobie informacje. Choć może protest lekarzy pozwoli to zmienić.

Zobacz także: Tak wygląda centrum danych Facebooka

Na szczęście rozwiązanie więc będzie. Chcesz, by reklamodawcy nie wiedzieli o tobie zbyt wiele? Chroń swoje posty poprzez udostępnianie im tylko znajomym. Albo nie pisz, że szukasz nowych butów lub planujesz kupić mieszkanie, jeżeli nie masz ochoty na reklamowy spam. W przyszłości tym może się to skończyć.

A kiedy dokładnie? “Według doniesień nowa wersja Audience Insights nie zostanie oddana do użytku przed końcem br”.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)