Facebook angażuje się w polską politykę. Czy słusznie?
W dniu głosowania na kandydatów do Sejmu i Senatu, Facebook umożliwi Polakom podzielenie się faktem wzięcia udziału w wyborach.
25 października 2015 r. osoby korzystające z Facebooka zobaczą w Aktualnościach powiadomienie informujące o trwającym dniu wyborów. Kliknięcie przycisku „Jestem wyborcą” umożliwi podzielenie się informacją o uczestnictwie w głosowaniu oraz zachęci znajomych do wzięcia w nim udziału.
- Wierzymy, że umożliwienie Polakom wzajemnego zachęcania się do głosowania jest ważnym działaniem, które może wspomóc frekwencję w niedzielnych wyborach parlamentarnych – powiedział Jakub Turowski, odpowiedzialny za politykę publiczną Facebooka w Polsce.
Nadchodzące wybory są kolejnym przykładem na to, jak istotna rolę odgrywają media społecznościowe w debacie publicznej. W tym roku w ciągu kilku ostatnich tygodni przed wyborami, polscy politycy mieli okazję wziąć udział w szeregu sesji pytań i odpowiedzi na Facebooku, które były prowadzone na ich oficjalnych stronach lub stronach największych polskich mediów, a także korzystali z możliwości transmisji materiałów wideo na żywo za pomocą Live for Facebook Mentions.
A kto wygrałby wybory, gdyby odbywały się one w internecie i mediach społecznościowych? To też już wiemy! Przeczytaj:
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: HTC One A9 już oficjalnie