Trwa ładowanie...

Dziwaczne dziury na Księżycu. Mogą prowadzić do podziemnych tuneli

Przeglądając zdjęcia Księżyca z satelitów, astronomowie odkryli coś, czego nikt nigdy do tej pory nie zauważył. Olbrzymie dziury najlepiej pokazują, jak mało wiemy jeszcze o naszym najbliższym sąsiedzie.
Otwory mogą w przyszłości pomóc w kolonizacji Księżyca.
Otwory mogą w przyszłości pomóc w kolonizacji Księżyca. (NASA/SETI Institute/Mars Institute, Fot: Pascal Lee)
d1ghx0v

Ostatnimi czasy co raz częściej astronomowie z całego globu przyglądają się naszemu naturalnemu satelicie. Dużo mówi się także o planach kolonizacji Księżyca. Odkryta niedawno ogromna jaskinia może być na to najlepszym miejscem.

Tymczasem astronomowie przeglądając zdjęcia z satelitów, odkryli kolejne zaskakujące obiekty na Księżycu. To szerokie otwory mogące prowadzić w głąb Księżyca. Największe mają nawet 25 m średnicy. Odkryli je naukowcy z SETI Institute i Mars Institute.

d1ghx0v

Nie stworzyli ich kosmici. Zdaniem naukowców dziury powstały prawdopodobnie poprzez wyciekającą przez nie lawę.

Nie wiadomo jeszcze, jak głębokie są i jak bardzo się rozciągają księżycowe jaskinie. NASA tworzy już plany zagospodarowania kraterów. Biorą pod uwagę ich potencjał w przyszłych misjach kolonizacji Księżyca.

Księżycowe korytarze mogą być wykorzystane jako prowizoryczne schrony. Można w nich ukryć astronautów i sprzęt, przed niebezpiecznym promieniowaniem kosmicznym. Naukowcy szukają bezpieczniejszych rozwiązań, takich jak podziemne tunele czy jaskinie.