Duże zmiany w Apple App Store

Sklep z grami i aplikacjami dla systemu iOS przeszedł właśnie gruntowny lifting. Dwie najistotniejsze zmiany to wprowadzenie obsługi abonamentów na usługi i aplikacje, oraz wyświetlanie reklam.

Duże zmiany w Apple App Store
Źródło zdjęć: © flickr.com / Integrated Change / CC BY 2.0

10.06.2016 07:20

Do tej pory twórcy gier i aplikacji publikujący na App Store musieli oddawać 30 procent swoich przychodów firmie Apple. Teraz będzie nieco korzystniej. Twórcy będą mogli proponować swoim użytkownikom opłaty abonamentowe za możliwość korzystania z danej pozycji. Jeżeli twórcy uda się utrzymać takiego użytkownika przez rok, od kolejnych abonamentowych opłat Apple pobierać będzie tylko 15 proc. ich wartości.

Druga zmiana jest nieco bardziej kontrowersyjna. W wyszukiwarce App Store pojawią się reklamy gier i aplikacji i będą one prezentowane w wynikach wyszukiwania. Rzecz jasna, owe "sponsorowane" wyniki będą odpowiednio oznaczone niebieskim podlewem. Reklamy nie będą wyświetlane użytkownikom w wieku 13 lat lub młodszym i mają być zawsze związane z zapytaniem do wyszukiwarki.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Składany smartfon od Samsunga - już w przyszłym roku?

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)