Drużyna WebKillers po MŚ WWW

Drużyna WebKillers po MŚ WWW
Źródło zdjęć: © WP.PL

22.04.2008 15:41, aktual.: 22.04.2008 16:18

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Drużyna WebKillers Allegro reprezentująca Polskę po finałach międzynarodowego konkursu projektowania stron internetowych Webdesign International Festival w Limoges we Francji.

Międzynarodowe jury oceniło Polaków bardzo wysoko. Ich projekt został zauważony i uznany jako jeden z najbardziej kreatywnych oraz pomysłowych. Niestety WebKillersi nie pojawili się na podium. Pierwsze miejsce w finale przypadło Szwedom, drugie Brazylijczykom, a trzecie teamowi indyjskiemu.
Zadany temat brzmiał: WHAT WILL BE THE COMMUNICATION BY E-MAIL LOOK LIKE TO IN 202. AND WILL IT STILL EXIST? Imagine an interface of the future for the electronic mail, integrating a forward-looking vision of web.
Ekipa WebKillers składa się ze studentów Politechniki Poznańskiej oraz Gdańskiej: Michał Morzyński, Mateusz Szultka, Mateusz Turzyński, Andrzej Grupiński. WebKillersi popisali się niebywałą kreatywnością i oryginalnością, wysoko ocenioną przez specjalistów z całego świata, zaproszonych na mistrzostwa.

Obraz
© Strona naszej drużyny (fot. Webkillers)

„Strona została wykonana z zachowaniem największej precyzji oraz w kontakcie z użytkownikiem. Jej interaktywność, przedstawienie nowych rozwiązań z całą pewnością na stałe wpisują się w trend projektowania witryn interaktywnych”, mówiła podczas pokonkursowej konferencji o projekcie polskiego zespołu prof. Nancy Frieshberg, User Experiences Strategihst z University San Carlos Callifornia.

Sam temat był zaskoczeniem dla uczestników Mistrzostw, jako że oprócz umiejętności i sprawności technicznych (przypomnijmy, że na wykonanie aplikacji były jedynie 2. godziny!), wymagał spojrzenia w przyszłość i przeczucia najciekawszych pomysłów związanych z możliwymi innowacjami, jakie mogą pojawić się na rynku w najbliższych kilkunastu latach.
„To bardzo dobra robota, krok ku nowemu spojrzeniu. Świat wykreowany przez WebKillers Allegro Polska otwiera nowe możliwości i stawia nowe wyzwania dla inżynierii informatycznej”. – powiedział Syan a.k.a MC Yan, creative director, Japan. * *„Świetna robota, kosmiczny pomysł”. – dodał brazylijski dyrektor strategii reklamy, Vagner de Carvalho. * Ocena wszystkich prac oparta była w dużej mierze o różne, międzynarodowe gusta. Wizja Polaków przedstawia technologię, która w przyszłości może wyprzeć zupełnie komunikację przy pomocy e-maili. WebKillersi przedstawili projekt, w którym ukazali ideę technologii przyszłości. Ich pomysł znacznie wyprzedza teraźniejszość i obecne możliwości.
Swoją technologię Polacy nazwali *
Love Life 6.0
. Opiera się ona na komunikacji człowieka ze światem za pomocą samych zmysłów, poprzez zminimalizowany komunikator w postaci bransoletki. Opaska ta pełni funkcję translatora pomiędzy ludzkimi zmysłami a zewnętrznym otoczeniem. Narzędzie Love Life 6.0 jest zatem 6. niezależnym sztucznym zmysłem, który – w połączeniu z pięcioma pozostałymi – daje możliwość przesyłania dotyku, smaku oraz teleportacji obiektów czy też załączników. Love Life 6.0 staje się zatem alternatywą współczesnej, „archaicznej” komunikacji e-mailowej. WebKillersi uznali więc, że e-mail w przyszłości przejdzie do historii. A rzecz jasna, sama przedstawiona idea kreuje przyszłość jako niezwykle wygodną. W końcu rok 2020 nie jest czasem aż tak odległym... Czyżby wizja Polaków miała okazać się proroczą i trafioną?

Projekt Polaków można obejrzeć na stronie: http://www.webdesign-festival.com/2008/equipes/finale/webkillers/

Nagrodzone prace:

  1. Szwedzi http://www.webdesign-festival.com/2008/equipes/finale/team_torsk/
  2. Brazylijczycy http://www.webdesign-festival.com/2008/equipes/finale/bope/
  3. Indie http://www.webdesign-festival.com/2008/equipes/finale/1st_december/

Wirtualna Polska jest oficjalnym partnerem medialnym polskiej drużyny.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także