Disney, Warner Bros. i inni szpiedzy

Disney, Warner Bros. i inni szpiedzy

Disney, Warner Bros. i inni szpiedzy
Źródło zdjęć: © Jupiter Images
18.08.2010 15:32

Grupa internautów złożyła do sądu w Kalifornii pozew w sprawie przechowywania danych osobowych z użyciem flashowych plików cookie. Oskarżenie odnosi się w pierwszej kolejności do operatora reklamowego Clearspring, ale również wielu znanych właścicieli stron WWW z branży medialnej, takich jak Walt Disney i Warner Records

Clearspring oferuje darmowe widżety przeznaczone do umieszczenia na własnej stronie WWW. Widżety te przechowują dane w postaci ciasteczek HTTP za pomocą flashowej technologii Local Shared Object (LSO), bardziej znanej jako Flash Cookies. Jej wyjątkowa perfidia polega na tym, że ilekroć użytkownik skasuje ciasteczka HTTP, Flash je przywraca. Sam koncern Adobe określa opisaną tutaj metodę mianem "nadużycia pamięci lokalnej".

Obraz
© (fot. Jupiter Images)

Hooman Radfar, prezes Clearspringa, wyjaśnił w wywiadzie udzielonym pod koniec lipca gazecie "The Wall Street Journal", że podczas stosowania flashowych cookies pojawiał się błąd, który jego firma już naprawiła. Na własnej stronie Clearspring chwali się posiadaniem precyzyjnych danych na temat dwustu milionów amerykańskich internautów.

W opublikowanej przez serwis The Register treści pozwu oprócz samej firmy Clearspring w roli oskarżonych wymienionych jest jej siedmiu partnerów afiliacyjnych: Disney Internet Group, Warner Records, Demand Media, Playlist.com, Soapnet, Sodahead i Ustream. Oskarżyciele, wśród nich trójka nieletnich reprezentowanych przez rodziców, zarzucają niniejszym firmom, że za ich sprawą częściowo wrażliwe prywatne, bądź dające się powiązać z konkretnymi osobami dane, trafiły w niepowołane ręce, mimo że użytkownicy zablokowali w przeglądarkach tzw. ciasteczka innych firm.

Jako przykład jeden ze skarżących podaje przeprowadzone wyszukanie na temat depresji, które przez flashowy plik cookie zostało przekazane do sieci Clearspringa. Od strony prawnej pozywający dopatrzyli się w działalności firm znamion oszustwa komputerowego, nadużycia danych, nieuczciwej konkurencji i bezpodstawnego wzbogacenia.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)