Czarna seria zdarzeń. Kolejna katastrofa rosyjskiego samolotu. Tym razem rozbił się MiG‑29

W krótkim odstępie czasu doszło do 4 wypadków z udziałem rosyjskich samolotów. Ostatni miał miejsce koło północy 18 sierpnia w okolicach Astrachania. Należący do Rosyjskich Sił powietrznych MiG-29 rozbił się podczas lotu szkoleniowego.

Czarna seria zdarzeń. Kolejna katastrofa rosyjskiego samolotu. Tym razem rozbił się MiG-29
Źródło zdjęć: © Getty Images | Sergei Karpukhin\TASS
Karolina Modzelewska

20.08.2021 18:03

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak donosi The Moscow Times, do wypadku zmodernizowanego MiG-29SMT doszło krótko po starcie z lotniska w Priwołżskij pod Astrachaniem. Samolot nie przewoził żadnego uzbrojenia i rozbił się na niezamieszkałym terenie. W zdarzeniu zginął pilot maszyny. Na miejsce wypadku udała się specjalna komisja, która ustali jego przyczyny. Według nieoficjalnych informacji, do katastrofy mogło dojść z powodu błędu pilota lub niekorzystnych warunków meteorologicznych. To drugi wypadek rosyjskiego, wojskowego samolotu w tym tygodniu.

Kolejna katastrofa rosyjskiego samolotu

Kilka dni temu informowaliśmy o wypadku prototypu lekkiego samolotu transportowego nowego typu Ił-112W. Maszyna również rozbiła się podczas lotu szkoleniowego. Zginęli wszyscy 3 członkowie załogi. Z kolei 14 sierpnia br. doszło do wypadku rosyjskiej łodzi latającej Be-200 podczas gaszenia pożarów lasów w Turcji. Zdarzenia nie przeżyło 5 rosyjskich pilotów oraz 3 lokalnych ekspertów.

Do kolejnego incydentu doszło 31 lipca br., kiedy samolot wielozadaniowy Su-35S spadł w rejonie wsi Smirnych na Sachalinie. W tym przypadku zawinił błąd kontrolera z wieży w 6987. bazie lotniczej Dzemgi w Kraju Chabarowskim. Nakazał on pilotowi kapitulowanie się z maszyny, która jak się później okazało, była sprawna.

MiG-29SMT to zmodernizowany wariant MiG-29M, z przeprojektowanym płatowcem i elektronicznym systemem kontroli lotu. W maszynie zamontowano unowocześniony radar Żuk-M/ME, nową awionikę, poprawiono też system nawigacyjny. Samolot posiada powiększone zbiorniki paliwa, dzięki czemu zasięg jego lotu został wydłużony do 1550 km.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także