"Cyberpunk 2077" - CD Project RED ogłasza "bardziej ludzkie" podejście do pracowników
CD Project RED ogłosił, że planuje ograniczyć ilość “crunchy”, czyli pracy pod godzinach, w weekendy, a nawet w nocy. Zjawisko jest dobrze znane w branży gier. Niestety obietnice składane przez CD Project RED brzmią mało przekonująco.
"Crunch" to trwające tygodniami czy nawet miesiącami prace po godzinach, również w nocy oraz w weekendy. Zjawisko jest bardzo powszechne w branży gier, również wśród polskich deweloperów. Najczęściej ma miejsce, kiedy do planowanej premiery gry pozostało niewiele czasu.
W rozmowie z serwisem Kotaku przedstawiciele CD Project RED powiedzieli, że nie chcą powtarzać sytuacji, jaka miała miejsce przy "Wiedźminie 3" i podczas produkcji "Cyberpunk 2077" chcą ograniczyć "crunche". Celem rozmowy z Kotaku ma być danie jasnego sygnału pracownikom, że mogą oni odmówić pracy po godzinach i nie będą z tego tytułu wyciągane konsekwencje.
- Jeśli ktoś będzie potrzebował czasu wolnego, to go dostanie - zastrzega współzałożyciel studia. Pracownicy zostali poinformowani o możliwości odmowy zostania w pracy wieczorami czy w weekendy. Więcej konkretów nie podano w rozmowie, ale założyciele CD Project RED mają też nadzieję, że ich wystąpienie w mediach sprawi, że pracownicy poczują się pewniejsi w dochodzeniu swoich praw.