Crysis działa na notebooku z DX10
Nasze dotychczasowe doświadczenia z grami i demami obsługującymi funkcje DX10 nie napawały optymizmem. Drogie karty graficzne dostawały zadyszki, a o płynności rozgrywki w większości przypadków można było zapomnieć. Być może sytuacja się zmieni wraz z nadejściem "prawdziwych", pisanych od podstaw gier obsługujących DX10. Takim przełomem może być Crysis, którego tworzą twórcy Far Cry.
25.07.2007 14:00
Dziennikarze serwisu DigNews mieli możliwość pograć we wczesne demo Crysisa. Gra, która ma zachwycać przepiękną grafiką ( i jestem pewien, że zachwyci, bo nawet wersja wcześniejsza, którą widziałem ponad rok temu na premierze kart GeForce 8800 GTX zwalała z nóg ) i wyjątkową interakcją z otoczeniem jako jedna z pierwszych pokaże możliwości silnika graficznego pisanego od początku z myślą o DX10. DigNews podczas "testów" Crysisa korzystał z notebooka Toshiba serii Satelite wyposażonego w procesor graficzny GeForce 8700M. Nie jest to układ najszybszy z mobilnych i choć dziennikarze zaznaczali, że płynność gry nie była oszałamiająca, to jednak było na tyle dobrze, że gra pracowała całkiem przyzwoicie. Pamiętajmy, że jest to notebook i nawet najszybsze dostępne w komputerach przenośnych układy graficzne nie dorównują wydajnością modelom do komputerów stacjonarnych. Jest zatem nadzieja, że aby pograć w nowe gry DX10 nie trzeba będzie kupować karty graficznej w cenie samochodu, a do płynnej rozgrywki wystarczą
karty ze średniego przedziału cenowego.