"Co to jest kerozyna?". Odpowiadamy na najpopularniejsze pytania Polaków z Google

Google ujawniło, jakie frazy w 2019 roku najszybciej zyskiwały na popularności. Wiele z nich jest ze świata technologii i nauki. Wyjaśniamy więc wątpliwości Polaków.

"Co to jest kerozyna?". Odpowiadamy na najpopularniejsze pytania Polaków z Google
Źródło zdjęć: © WP.PL
Adam Bednarek

11.12.2019 | aktual.: 11.12.2019 17:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W zestawieniu od Google zawarto wyniki, które pokazują hasła najszybciej zyskujące na popularności w mijającym roku, w takich kategoriach jak m.in. Wydarzenia, Ludzie, Filmy, Seriale, a także pytania, które Polacy wpisywali w wyszukiwarkę Google, by uzyskać pomoc.

W kategorii pytania piąte miejsce zajęło "Jak włączyć Asystenta Google?". Nic dziwnego. Wirtualny asystent był długo oczekiwaną funkcją, która w końcu zadebiutowała w Polsce w 2019 roku. Wprawdzie po niecałym roku działania można mieć do wsparcia zastrzeżenia, ale cieszmy się, że jest.

Jak włączyć Asystenta Google?

Odpowiedź jest prosta: niczego robić nie trzeba. Asystent Google pojawił się automatycznie (wraz z aktualizacją) na wszystkich smartfonach z Androidem nowszymi niż wersja 5.0 Lollipop, czyli na większość urządzeń.

Jak zrobić czarnego Messengera?

To pytanie zajęło szóste miejsce. "Czarny Messenger" to nic innego jak tryb nocny. Odpala się go bardzo prosto. Jeżeli korzystamy z mobilnej wersji Messengera, wystarczy nacisnąć na swój awatar. Następnie w opcjach na samej górze znajdziemy funkcję "Tryb ciemny". Po jej odznaczeniu Messegner będzie ciemny. Nie tylko wygodniej będzie korzystało się z komunikatora wieczorem, ale też zaoszczędzimy na baterii.

Ile kosztuje Netflix?

To z kolei trzecie najpopularniejsze pytanie w kategorii "Ile kosztuje…" - wyprzedzając m.in. pytanie o budowę domu czy aparat na zęby, a ustępując cenie biletu do USA. Jak brzmi odpowiedź? To zależy.

Podstawowy pakiet wyceniony jest na 34 zł i pozwala korzystać z serwisu na jednym sprzęcie jednocześnie, bez rozdzielczości HD. Jakość HD odblokowuje pakiet Standardowy za 43 zł miesięcznie - w tym samym czasie oglądać można na dwóch urządzeniach. Najdroższy pakiet wyceniono na 52 zł miesięcznie. Oferuje on jakość Ultra HD, a także liczbę 4 ekranów do jednoczesnego oglądania.

Ile skrzydeł ma motyl?

Pytanie związane z nauką znalazło się wysoko zapewne za sprawą "Milionerów". Warte był 5 tys. zł. Wyjaśniamy: motyl unosi się na czterech skrzydłach. Na tułowiu motyli znajdują się dwie pary skrzydeł z dwuwarstwowej błony. Może się wydawać więc, że motyl ma jedynie dwoje skrzydeł, jednak tak naprawdę jest ich cztery.

Co to jest pistol?

Kolejne technologiczno-historyczne pytanie, które w kategorii "Co to jest" zajęło ósme miejsce. Czym jest więc pistol? To hiszpańska moneta. A pytanie również pojawiło się w "Milionerach".

Co to jest kerozyna?

Kerozyna to inaczej nafta. Niewykluczone, że pytanie stało się popularne za sprawą Franky'ego Zapaty, który w sierpniu przeleciał nad kanałem La Manche. Flyboard Air, dzięki któremu pilot dokonał wyczynu, używał właśnie kerozyny, powszechnie znanej jako nafta. Paliwo przewożone jest w plecaku pilota o pojemności 5 galonów (18,92 l). Kerozyna nie jest tak wydajna energetycznie jak benzyna, paliwo do silników wysokoprężnych (diesel) czy avgas (paliwo lotnicze), więc jest spalana przez Flyboard Air bardzo szybko.

Cyber Monday

Cyber Monday zajął czwarte miejsce w kategorii "Wydarzenia". Co ciekawe, na liście nie było Black Friday. Być może dlatego, że "Czarny Piątek" jest już większości znany i Polacy doskonale wiedzieli, o co chodzi i gdzie szukać promocji. Za to Cyber Monday, dzień internetowych promocji obchodzony właśnie po Black Friday, aż taką popularnością się jeszcze u nas nie cieszy.

Potwierdzenie znajdziemy w liczbach. Na przykład z danych Blika wynika, że w tym roku użytkownicy płatności zapłacili w ten dzień w sieci 869 tys. razy i kupili produkty o wartości 106 milionów złotych – o blisko 40 mln mniej niż w Black Friday. Analitycy Blika zauważają jednak, że w porównaniu rok do roku widać jednak znaczne wzrosty. Wysokie miejsce Cyber Monday w wyszukiwaniach Polaków pokazuje, że rzeczywiście i tym zakupowym świętem zaczynamy się coraz bardziej interesować.

Komentarze (4)