Co chcesz oglądać w mobilnej TV?
Według analityków firmy ABI Research w 2013 r. światowa liczba użytkowników telewizji mobilnych przekroczy 500 mln. W styczniu zakończono zbieranie ofert do konkursu na operatora multipleksu telewizji mobilnej (DVB-H). Według szacunków PMR Consulting w ciągu roku od uruchomienia usług telewizji mobilnej ma z nich korzystać 100 tys. Polaków.
24.02.2009 21:08
Na początku roku firma PMR Consulting przeprowadziła badanie dotyczące oczekiwań programowych Polaków. Z raportu wynika, że największym zainteresowaniem będą cieszyły się programy prezentujące najnowsze informacje z zakresu polityki i gospodarki (82%). Na kolejnych miejscach wymieniano programy z wiadomościami sportowymi (53%), muzyczne (48%), o tematyce erotycznej (43%) oraz dotyczące gier (39%). Bardzo małą popularność miały komórkowe usługi VoD (Wideo na życzenie).
UKE szacuje, że komercyjne uruchomienie usług DVB-H ma nastąpić jeszcze w tym roku, a abonament powinien wynosić kilkanaście złotych.
Oferty do konkursu na operatora multipleksu telewizji mobilnej złożyły dwa podmioty, firma Mobile TV składająca się z konsorcjum czterech operatorów (Centertel, P4, Polkomtel i PTC) oraz spółka INFO-TV-FM.
Według założeń przetargu w skład multipleksu ma wchodzić 16 kanałów, a pierwsze nadajniki DVB-H mają zacząć pracować najpóźniej w ciągu 9 miesięcy od momentu uzyskania rezerwacji. Opierając się na europejskich doświadczeniach w tej materii można założyć, że część podstawowych kanałów będzie ogólnodostępna, natomiast pozostałe będą płatne.