Ciągły restart Windows XP SP3 - winni producenci pecetów?

Ciągły restart Windows XP SP3 - winni producenci pecetów?

Ciągły restart Windows XP SP3 - winni producenci pecetów?
Źródło zdjęć: © IDG
15.05.2008 07:12

Producent Windows XP winą za niekończące się restarty systemu obarcza producentów komputerów. Przypomnijmy, iż niektórzy użytkownicy zetknęli się z takimi problemami po zainstalowaniu dodatku Service Pack 3.

Kilka dni temu w Sieci pojawiły się doniesienia, że po zainstalowaniu dodatku system w trakcie powtórnego rozruchu napotyka na błąd i ponownie się uruchamia - i tak w nieskończoność.

Problem nie jest jednak nieznany - producent przewidział, że może on wystąpić. Z podobnymi niedogodnościami musieli zmierzyć się niektórzy użytkownicy cztery lata temu instalujący Service Pack 2 do Windows XP. Informacje te zawiera dokument dostępny - http://support.microsoft.com/kb/888372/en-us na stronach wsparcia technicznego firmy - angielska wersja dotyczy wiadomości o błędach pojawiających się po zainstalowaniu dodatków SP2 lub SP3, polska wersja - http://support.microsoft.com/kb/888372 w momencie pisania tego artykułu dotyczyła nadal tylko drugiego Service Packa.

Obraz
© O tych procesorach zapomnieli producenci sprzętu (fot. IDG)

Zgodnie z dokumentem problem z ciągłym restartem systemu może występować m.in. gdy "oryginalny obraz systemu Windows XP z dodatkiem SP2 lub SP3 utworzony za pomocą narzędzia Sysprep na komputerze z procesorem Intel został następnie wdrożony na komputerze z procesorem innym niż Intel. Również w tym przypadku może nastąpić próba załadowania sterownika procesora Intel ( Intelppm.sys ) spowodowana istnieniem zbędnego klucza rejestru pozostałego z oryginalnego obrazu narzędzia Sysprep."

Jesper Johansson, cytowany we wspomnianym wyżej artykule, podkreślał, że problem dotyczy m.in. użytkowników komputerów wyprodukowanych przez Hewlett-Packarda, a wyposażonych w procesory AMD. "Kłopot polega na tym, że HP, a prawdopodobnie także inni producenci, wdrażają ten sam obraz systemu na komputerach z procesorami Intela i AMD", dodaje.

Redmond wyraźnie zaznacza zaś, że maszyny z zainstalowanymi oboma sterownikami to konfiguracje nieobjęte wsparciem technicznym: "Firma Microsoft nie zaleca korzystania z narzędzia Sysprep do instalowania systemu operacyjnego z obrazu utworzonego na komputerze z innym procesorem. Na przykład nie można utworzyć obrazu narzędzia Sysprep na komputerze z procesorem Intel i wdrożyć go na komputerze z procesorem AMD. Produkty omówione w tym artykule są wytwarzane przez producentów niezależnych od firmy Microsoft. Firma Microsoft nie daje żadnych gwarancji, dorozumianych ani żadnego innego rodzaju, odnośnie do wydajności lub niezawodności tych produktów."

W dziale wsparcia technicznego HP Polska zostaliśmy poinformowani, że jak na razie nie otrzymano żadnych zgłoszeń dotyczących opisywanych problemów.

Źródło artykułu:PC World Komputer
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)