Ciągły restart Windows XP SP3 - winni producenci pecetów?

Ciągły restart Windows XP SP3 - winni producenci pecetów?
Źródło zdjęć: © IDG

15.05.2008 07:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Producent Windows XP winą za niekończące się restarty systemu obarcza producentów komputerów. Przypomnijmy, iż niektórzy użytkownicy zetknęli się z takimi problemami po zainstalowaniu dodatku Service Pack 3.

Kilka dni temu w Sieci pojawiły się doniesienia, że po zainstalowaniu dodatku system w trakcie powtórnego rozruchu napotyka na błąd i ponownie się uruchamia - i tak w nieskończoność.

Problem nie jest jednak nieznany - producent przewidział, że może on wystąpić. Z podobnymi niedogodnościami musieli zmierzyć się niektórzy użytkownicy cztery lata temu instalujący Service Pack 2 do Windows XP. Informacje te zawiera dokument dostępny - http://support.microsoft.com/kb/888372/en-us na stronach wsparcia technicznego firmy - angielska wersja dotyczy wiadomości o błędach pojawiających się po zainstalowaniu dodatków SP2 lub SP3, polska wersja - http://support.microsoft.com/kb/888372 w momencie pisania tego artykułu dotyczyła nadal tylko drugiego Service Packa.

Obraz
© O tych procesorach zapomnieli producenci sprzętu (fot. IDG)

Zgodnie z dokumentem problem z ciągłym restartem systemu może występować m.in. gdy "oryginalny obraz systemu Windows XP z dodatkiem SP2 lub SP3 utworzony za pomocą narzędzia Sysprep na komputerze z procesorem Intel został następnie wdrożony na komputerze z procesorem innym niż Intel. Również w tym przypadku może nastąpić próba załadowania sterownika procesora Intel ( Intelppm.sys ) spowodowana istnieniem zbędnego klucza rejestru pozostałego z oryginalnego obrazu narzędzia Sysprep."

Jesper Johansson, cytowany we wspomnianym wyżej artykule, podkreślał, że problem dotyczy m.in. użytkowników komputerów wyprodukowanych przez Hewlett-Packarda, a wyposażonych w procesory AMD. "Kłopot polega na tym, że HP, a prawdopodobnie także inni producenci, wdrażają ten sam obraz systemu na komputerach z procesorami Intela i AMD", dodaje.

Redmond wyraźnie zaznacza zaś, że maszyny z zainstalowanymi oboma sterownikami to konfiguracje nieobjęte wsparciem technicznym: "Firma Microsoft nie zaleca korzystania z narzędzia Sysprep do instalowania systemu operacyjnego z obrazu utworzonego na komputerze z innym procesorem. Na przykład nie można utworzyć obrazu narzędzia Sysprep na komputerze z procesorem Intel i wdrożyć go na komputerze z procesorem AMD. Produkty omówione w tym artykule są wytwarzane przez producentów niezależnych od firmy Microsoft. Firma Microsoft nie daje żadnych gwarancji, dorozumianych ani żadnego innego rodzaju, odnośnie do wydajności lub niezawodności tych produktów."

W dziale wsparcia technicznego HP Polska zostaliśmy poinformowani, że jak na razie nie otrzymano żadnych zgłoszeń dotyczących opisywanych problemów.

Źródło artykułu:PC World Komputer
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (5)
Zobacz także