Chcemy być mobilni
35% Polaków jest zainteresowanych usługami nawigacji GPS, 26% ankietowanych chce mieć w telefonie mobilny dostęp do banku. Wyniki badań Ericsson Consumer Lab pokazują, że wśród Polaków stale rośnie zainteresowanie usługami związanymi z mobilnym, szerokopasmowym dostępem do sieci.
Penetracja Internetu w Polsce osiągnęła już 56 procent - taki odsetek ankietowanych przyznał, że posiada łącze internetowe w domu. Mobilny Internet to rozwiązanie, na które już zdecydowało się 14% respondentów. Kolejne 19% ankietowanych Polaków deklaruje zainteresowanie uzyskaniem dostępu do mobilnych sieci szerokopasmowych.
Najbardziej popularną usługą wśród ankietowanych okazała się nawigacja satelitarna, którą wskazało 35% ankietowanych oraz bankowość mobilna (26%). Respondenci chcą również mieć możliwość kupowania biletów przez komórkę, taką usługę wskazało 26% ankietowanych. 22% pytanych przez Consumer Lab chce korzystać z mikropłatności, czyli transakcji o niskiej wartości wykonywanych przy użyciu telefonu komórkowego.