Azjatycki internet w rękach Amerykanów
11.07.2007 15:07
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Korea Południowa ma najwyższy w Azji współczynnik penetracji internetu, który wynosi 65%, co przekłada się na 26,3 mln osób, wynika z danych opublikowanych przez firmę badawczą comScore. Najniższym wynikiem mogą pochwalić się Indie, w których z sieci korzysta 3% populacji, czyli 22,8 mln osób. Najwięcej internautów jest w Chinach - 91, 5 mln, to około 9% populacji powyżej 15 roku życia. We wszystkich analizowanych przez comScore państwach rejonu Azja/Pacyfik najpopularniejsze serwisy należą do amerykańskich firm.
W całym regionie Azji i Pacyfiku jest 283,5 mln internautów. To 37% światowej populacji użytkowników internetu, która zdaniem comScore wynosi 772 mln osób. Po raz pierwszy comScore opublikował porównywalne dane dotyczące internetu w 10 krajach regionu.
Pod względem penetracji internetu prym wiedzie Korea Południowa ( współczynnik 65% ), kolejne są Australia ( 62% ), Nowa Zelandia ( 60% ) oraz Honk Kong ( 59% ).
Biorąc pod uwagę liczbę użytkowników sieci zwycięzcą są Chiny ( 91,5 mln ), przed Japonią ( 53,7 mln ) oraz Koreą Południową ( 26,3 mln ).
Przyglądając się najpopularniejszym witrynom w analizowanych krajach, widać wyraźnie, że w najsilniejszymi graczami są amerykańskie korporacje. W całym regionie najczęściej są odwiedzane witryny trzech gigantów: Yahoo!, Microsoft i Google. Spośród 30 wymienionych przez ComScore najpopularniejszych witryn, zaledwie 4 pochodzą od firm innych niż amerykańskie.