Automat, w którym można zamówić kawę przez telefon
Briggo nie jest typowym automatem do kawy, jakich pełno w miejscach użyteczności publicznej. Po pierwsze, mając smartfon z odpowiednim oprogramowaniem i aplikacją, można zamówić tu kawę przez telefon. Po drugie, kawa serwowana przez Briggo będzie bardziej przypominać napój z dobrej kawiarni niż rozpuszczalną lurę serwowaną zazwyczaj w automatach do kawy.
07.11.2013 13:03
Nawet gabarytami Briggo bardziej przypomina miniaturową kawiarnię niż tradycyjny automat, ale to z powodu zaawansowanej maszynerii i bogactwa składników, które muszą się przecież gdzieś pomieścić. W Briggo można zamówić niemal każdy rodzaj kawy, od espresso, przez cappuccino, po kawę mrożoną, a także gorącą czekoladę. Automat pozwala także wybierać spośród wielu smakowych syropów. Dzięki wyposażeniu urządzenia w wiele różnych czujników, użytkownicy mogą zamówić dokładnie taką kawę, jaką lubią, wybierając między innymi moc naparu, ilość cukru i mleka czy dodatków smakowych, a nawet określając temperaturę napoju. Warunkiem jest posiadanie smartfonu i odpowiedniej aplikacji. Ta ostatnia umożliwia nawet wprowadzenie ulubionego przepisu na kawę, który Briggo postara się zrealizować. Można także określić dokładną godzinę, na którą chcemy, aby kawa była gotowa. Również maszyna powiadomi nas SMS-em, że napój można odebrać.
Na razie automat może współpracować ze smartfonami z systemem IOS i Android. Oczywiście z Briggo można skorzystać także w bardziej tradycyjny sposób, czyli za pomocą panelu dotykowego umieszczonego na automacie. Briggo nie jest jedynie koncepcją, bo z dobrodziejstw pierwszego modelu mogą korzystać studenci University of Texas w Austin, ale wkrótce na pewno stanie ich więcej, przynajmniej w Stanach Zjednoczonych.
Anna Paczuska