Apple, YouTube, Netflix i wiele innych. Największe marki łączą się z George'em Floydem

Światem wstrząsnęło brutalne zabójstwo czarnoskórego George'a Floyda. Do protestów przeciwko nienawiści rasowej w USA błyskawicznie dołączyły największe światowe marki. Wśród gigantów znaleźli się m.in. Apple, Netlix, YouTube, Amazon, Spotify i Sony.

Światowe marki solidaryzują się z George'em Floydem
Źródło zdjęć: © YouTube.com

Cały świat od kilku dni żyje zabójstwem 46-letniego czarnoskórego George'a Floyda. Do zdarzenia doszło w mieście Minneapolis w USA. Mężczyzna zmarł po brutalnej interwencji policji. Zdarzenie zostało zarejestrowane na nagraniu, na którym widać policjanta klęczącego na karku zatrzymanego, który mówi: nie mogę oddychać.

Tragedia, do której doszło 25 maja 2020 roku, przyczyniła się do fali manifestacji i zamieszek w ramach protestu przeciwko brutalności policji stosowanej wobec czarnoskórych. Swojego oburzenia nie kryły gwiazdy sportu, muzyki i filmu. Na liście osób, które potępiły zachowanie oficerów znaleźli się m.in. Michael Jordan, Spike Lee, Lady Gaga, Beyonce i Ariana Grande. Spora część celebrytów nie ograniczyła się jedynie do krytyki w sieci i postanowiła wyjść na ulice amerykańskich miast.

Do protestów przeciwko rasizmowi przyłączyły się również największe światowe marki. Wśród nich znalazła się japońska firma Sony, która w związku z tragicznymi wydarzeniami postanowiła przełożyć pierwszy pokaz gier na konsolę nowej generacji PlayStation 5. - Rozumiemy, że gracze na całym świecie są podekscytowani zobaczeniem gier na PS5, nie uważamy jednak, że teraz jest czas na świętowanie i na razie chcemy się wycofać i pozwolić, aby ważniejsze głosy zostały usłyszane - czytamy w specjalnym komunikacie.

Apple zamyka część sklepów. Spotify upamiętnia George'a Floyda

Milczeć nie zamierza również gigant z Cupertino. CEO Apple, Tim Cook wysłał wewnętrzny list do pracowników Apple, w którym zwrócił uwagę na bezsensowną śmierć George'a Floyda oraz przypomniał w nim problem długiej historii rasizmu w USA.

Cook poinformował również o zamknięciu części sklepów firmy, które w związku z zamieszkami stały się idealnym celem dla przestępców. Do kradzieży doszło m.in. w Waszyngtonie, Los Angeles, San Francisco, Nowym Jorku i Filadelfii.

Serwis Spotify w ramach solidarności z George'em Floydem, będzie od dziś dodawać 8 minut i 46 sekund (tyle właśnie policjant Derek Chauvin z Minneapolis przyduszał zatrzymanego kolanem) ciszy do wybranych playlist oraz podcastów. Inicjatywa jest częścią większej akcji w branży muzycznej pod nazwą "Black Out Tuesday" (oraz powiązanym hasztagiem #TheShowMustBePaused). Jest to wyraz protestu przeciw policyjnej brutalności i rasizmowi. Biorą w niej udział duże wytwórnie płytowe, na czele z inicjatorem akcji - Atlantic Records.

Netflix: "Milczeć, znaczy współuczestniczyć"

Do protestów dołączyła również popularna platforma Netflix. W opublikowanym oświadczeniu, firma napisała m.in. "Milczeć, znaczy współuczestniczyć".

Swój sprzeciw wyrazili także HBO, Amazon i Warner Bros.

Nike i Adidas: "Tylko razem możemy coś zmienić"

Na śmierć George'a Floyda zareagowała też firma Nike, która od wielu lat ściśle współpracuje z czarnoskórymi gwiazdami sportu. Koncern opublikował poruszający film, w którym apeluje: "Nie odwracaj się plecami do rasizmu". Podczas zamieszek w Chicago, jeden z flagowych sklepów Nike został doszczętnie zniszczony.

Do akcji przyłączył się także największy rywal Nike'a - Adidas. "Tylko razem możemy coś zmienić" - napisał na Twitterze konkurent.

YouTube, TikTok i inni

Swój sprzeciw za pośrednictwem Twittera, wyraziły również takie marki jak YouTube i TikTok.

Do protestu dołączył również Marvel Entertainment.

Oświadczenia na temat tragicznych wydarzeń w USA wydali także: Disney, ViacomCBS, FX Networks, Fox Entertainment, AMC i Hulu.

Wybrane dla Ciebie

Rosja straciła kolejną unikatową maszynę. Wiele ich już nie zostało
Rosja straciła kolejną unikatową maszynę. Wiele ich już nie zostało
To był jeden z najnowszych pocisków Rosjan. Strąciła go tania antyrakieta
To był jeden z najnowszych pocisków Rosjan. Strąciła go tania antyrakieta
Amerykański następca ATACMS-a. Chcą go produkować 400 sztuk rocznie
Amerykański następca ATACMS-a. Chcą go produkować 400 sztuk rocznie
Wielki szturm Rosjan w obwodzie donieckim. Takiej masy dawno nie widziano
Wielki szturm Rosjan w obwodzie donieckim. Takiej masy dawno nie widziano
Nikt inny na świecie nie dał tylu czołgów. Polska pomoc dla Ukrainy
Nikt inny na świecie nie dał tylu czołgów. Polska pomoc dla Ukrainy
Są klientem Rosjan. Teraz kupują pociski z Wielkiej Brytanii
Są klientem Rosjan. Teraz kupują pociski z Wielkiej Brytanii
Bat na masy rosyjskich dronów. Będą produkować ich 2000 miesięcznie
Bat na masy rosyjskich dronów. Będą produkować ich 2000 miesięcznie
Airbus A320 przejmuje fotel lidera. Boeing 737 spada na drugie miejsce
Airbus A320 przejmuje fotel lidera. Boeing 737 spada na drugie miejsce
Jest wyjątkowy. Ma masę miliona Słońc
Jest wyjątkowy. Ma masę miliona Słońc
Powtórzy wyczyn Magellana. Autonomiczny dron w rejsie dookoła świata
Powtórzy wyczyn Magellana. Autonomiczny dron w rejsie dookoła świata
Kupili MiG-i od Rosjan. Miały awarię za awarią
Kupili MiG-i od Rosjan. Miały awarię za awarią
Mają unikat w skali świata. Chcą uczynić go jeszcze lepszym
Mają unikat w skali świata. Chcą uczynić go jeszcze lepszym