Apple usuwa nieprzyzwoite aplikacje z App Store

Apple usuwa nieprzyzwoite aplikacje z App Store

Apple usuwa nieprzyzwoite aplikacje z App Store
Źródło zdjęć: © heise-online.pl
24.02.2010 15:40

Koncern Apple rozpoczął wycofywanie ze sklepu App Store aplikacji przeznaczonych dla iPhone'a i iPoda touch z wizerunkami skąpo przyodzianych ludzi. W wywiadzie dla "The New York Timesa" szef działu marketingu Apple'a Philip Schiller oświadczył, że w ostatnich tygodniach niewielka grupa programistów zaczęła wyjątkowo intensywnie zgłaszać do akceptacji aplikacje z nieprzyzwoitymi treściami. Kobiety skarżyły się na dyskryminację, a rodzice z kolei niepokoili się o dobro swoich dzieci.

Koncern Apple rozpoczął wycofywanie ze sklepu App Store aplikacji przeznaczonych dla iPhone'a i iPoda touch z wizerunkami skąpo przyodzianych ludzi.

W wywiadzie dla "The New York Timesa" szef działu marketingu Apple'a Philip Schiller oświadczył, że w ostatnich tygodniach niewielka grupa programistów zaczęła wyjątkowo intensywnie zgłaszać do akceptacji aplikacje z nieprzyzwoitymi treściami. Kobiety skarżyły się na dyskryminację, a rodzice z kolei niepokoili się o dobro swoich dzieci.

Obraz
© Ta aplikacja magazynu "Sports Illustrated" jest w dalszym ciągu sprzedawana w App Store (fot. heise-online.pl)

Według doniesień dziennikarzy Apple nie akceptuje już między innymi programów, w których pokazywane są kobiety w bikini albo w seksownej bieliźnie. Wyrzucone właśnie ze sklepu aplikacje należały jednocześnie do najczęściej pobieranych. Ogółem ze sklepu wycofano 5 tysięcy programów –. twierdzą amerykańskie media. Według przypuszczeń Gene'a Munstera z banku inwestycyjnego Piper Jaffray około 5 procent spośród wszystkich 140 tysięcy programów w App Store, a więc około 7 tysięcy aplikacji, zawiera takie treści. Teraz Apple podejmuje radykalne środki, aby zapewnić sobie neutralny wizerunek jeszcze przed planowanym na marzec startem sprzedaży tabletu iPad i spodziewaną w związku z tym zwiększoną popularnością App Store'a.

Schiller odpowiedział w "The New York Timesie" na zarzuty, jakoby Apple stosowało podwójne standardy. Na przykład aplikacja magazynu "Sports Illustrated", w której można oglądać kobiety w odważnych kostiumach kąpielowych, wciąż jeszcze jest sprzedawana. Według Schillera "jej twórcą jest dobrze znana firma, która za pośrednictwem App Store'a rozpowszechnia materiał już wcześniej opublikowany w ogólnie akceptowanej formie".

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)