Apple - 14 procent rynku w USA, OS X - 0,2 procenta rynku w Polsce

Apple - 14 procent rynku w USA, OS X - 0,2 procenta rynku w Polsce

Apple - 14 procent rynku w USA, OS X - 0,2 procenta rynku w Polsce
Źródło zdjęć: © Apple
20.03.2008 00:30, aktualizacja: 20.03.2008 08:49

Apple po raz kolejny zrobiło na analitykach dobre wrażenie. Do producenta Maców w lutym bieżącego roku należało 14 procent z wszystkich sprzedawanych na amerykańskim rynku komputerów.

Już w październiku minionego roku okazało się, że sprzęt firmy z Cupertino błyskawicznie zdobywa kolejne rzesze zwolenników. W jednym z kwartałów korporacja osiągnęła ośmiokrotnie wyższe - http://www.pcworld.pl/news/128914.html tempo wzrostu niż wyniosła średnia w branży.

Według danych firmy analitycznej NPD, w lutym 2008 co siódmy ( 14% ) sprzedawany w Stanach Zjednoczonych komputer miał na obudowie logo nadgryzionego jabłka. Firma wprowadziła na rynek o 64 procent więcej notebooków i o 55 procent więcej komputerów osobistych niż rok wcześniej.

Obraz
© (fot. IDG)

Specjaliści z branży IT utrzymują, że udostępniony niedawno niezwykle cienki - http://www.pcworld.pl/news/144084.html MacBook Air zdobywa rzeszę nowych użytkowników - takich, którzy wcześniej niekoniecznie korzystali z iPhone'ów czy iPodów, a zatem nie mają żadnych doświadczeń ze sprzętem Apple.

Sadownictwo w Polsce

Prawdopodobnie ze względu na wysokie ceny, sprzęt Apple w Polsce raczej trudno uznać za popularny. Według ostatnich dostępnych statystyk gemiusTraffic, Mac OS X ma zaledwie 0,2 procent rynku.

Większa liczba internautów korzysta nawet z niezbyt szanowanego Windows Millennium ( 0,3 procent ) oraz rozmaitych dystrybucji Linuksa ( 0,4 procent ). Windows 2000 gości na 1,3 procenta komputerów, Windows 98 - na 1,6 procenta.

Dokładnie rok od oficjalnej premiery Vista zdobyła w Polsce 6,3 procenta rynku. Niekwestionowanym liderem jest Windows XP z udziałem wynoszącym 89,7 procenta.

Źródło artykułu:PC World Komputer
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)