Allegro coraz mniej jak serwis aukcyjny

Allegro coraz mniej jak serwis aukcyjny

Allegro coraz mniej jak serwis aukcyjny
05.10.2007 15:30, aktualizacja: 08.10.2007 09:17

Ponad 82% sprzedanych przedmiotów na Allegro w sierpniu zostało kupionych przez użytkowników, którzy kupili produkty po stałej cenie, bez licytacji, wynika z opublikowanego raportu "Struktura sprzedaży na Allegro.pl", przedstawionego na konferencji ecommerceStandard.

Produkty na Allegro można kupić przede wszystkim korzystając z formatu aukcji ( z licytacją ) oraz ze stałej ceny ( Kup Teraz, bez licytacji ). Obecnie zdecydowanie dominuje sprzedaż po stałej cenie, zarówno w ujęciu ilościowym, jak i pod względem wartości. W kwietniu 2005 r. wartość sprzedanych towarów poprzez aukcję wyniosła 46,6%, natomiast dwa lata później jest to już zaledwie 20,9%.

W 2007 r. użytkownicy najczęściej kupili produkty z kategorii "Styl życia" ( m.in. odzież, biżuteria, dom i ogród, dla dzieci )- udział tej kategorii w strukturze sprzedaży wynosi 37,8%. W poprzednich latach dominującą kategorią była natomiast "Elektronika" ( komputery, RTV i AGD, telefony, fotografia ), która spadła w tym roku na drugie miejsce- jej udział w strukturze sprzedaży wynosi obecnie 33,4%.

Co ciekawe, większość kupowanych na Allegro towarów to przedmioty nowe. Ponieważ nie we wszystkich kategoriach sprzedawca ma możliwość określenia stanu przedmiotu, badania Allegro nt. stanu produktów, mają charakter orientacyjny. Wynika z nich, że w sierpniu sprzedano 73% nowych produktów oraz 27% starych.

Jak pokazują opublikowane statystyki Allegro, najpopularniejszy polski serwis aukcyjny coraz bardziej przypomina pasaż, w którym swoje, głównie nowe produkty oferują różnorodne sklepy internetowe.

Wartość sprzedaży na Allegro w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2007 r. wyniosła ok. 2,75 mld zł, podczas gdy w ciągu całego 2006 r. było to ponad 2,5 mld zł.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)