Alior Bank ostrzega. Oszustwo na SMS wciąż groźne

Alior Bank ostrzega. Oszustwo na SMS wciąż groźne13.01.2020 14:33
Alior Bank ostrzega. Oszustwo na SMS wciąż groźne
Źródło zdjęć: © iStock.com

Fałszywe wiadomości SMS wciąż są poważnym zagrożeniem, o czym przypomina swoim klientom Alior Bank. Oszuści wciąż znajdują nowe ofiary, wyłudzając dane logowania do bankowości środki finansowe.

Chociaż o oszustwach wykorzystujących wiadomości SMS w celu pozyskania danych logowania do bankowości internetowej czy środków finansowych jest głośno od dłuższego czasu, to wciąż nie brakuje ofiar tego typu przestępów. W zeszłym tygodniu pisaliśmy o przypadku mężczyzny, który w wyniku podobnego oszustwa stracił 18 tys. złotych.

Teraz Alior Bank ostrzega swoich klientów i zwraca uwagę, by być ostrożnym i uważnym, kiedy odpowiadamy na wiadomości z podejrzanego źródła. Szczególną uwagę należy zwrócić na linki w SMS-ach, które przekierowują na rzekomą stronę banku lub pośrednika płatności internetowych.

- Takie działania mają na celu przejęcie konta (loginu oraz hasła) do bankowości, a następnie środków (...) - ostrzega bank. - Zabieg ten ma za zadanie dodać wraz z płatnością odbiorcę do listy zaufanych, co pozwoli na wykonywanie kolejnych przelewów bez potwierdzeń w przyszłości.

To jednak nie jedyna tego typu groźna sytuacja. Dzisiaj CERT poinformował, że oszuści przesyłają w mailach linki do fałszywych stron logowania do banków ING oraz Credit Agricole Bank Polska. Banki przypominają, że nigdy nie wysyłają odnośników do strony logowania w wiadomościach SMS ani w e-mailach i nie powinniśmy nigdy klikać w tego typu wiadomości.

Dodatkowo warto wspomnieć, że z ostrożnością i rozwagą należy patrzeć na wszystkie wiadomości o silnym nacechowaniu emocjonalnym. Fala tego typu oszustw miała miejsce w ostatnich dniach w związku z 28. finałem WOŚP 2020, jednak oszuści zawsze znajdą pretekst, by grać na emocjach potencjalnych ofiar.

Zobacz też: Oszustwo "na BLIK-a". Mieszkanka Łomnicy straciła 1000 złotych

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)