AIR 2.0 i Flash Player 10.1 "atakują" smartfony

AIR 2.0 i Flash Player 10.1 "atakują" smartfony

AIR 2.0 i Flash Player 10.1 "atakują" smartfony
Źródło zdjęć: © Adobe
15.02.2010 23:00, aktualizacja: 16.02.2010 10:24

Firma Adobe Systems pracuje nad mobilną wersją środowiska wykonawczego AIR 2.0. Jego możliwości zostaną zaprezentowane na rozpoczętym dzisiaj Mobile Word Congress.

AIR 2.0

AIR (Adobe Integrated Runtime) to środowisko uruchomieniowe rozbudowanych aplikacji internetowych (RIA, Rich Internet Application), które mogą działać w różnych systemach operacyjnych bez potrzeby korzystania z przeglądarki. Adobe zamierza zaprezentować jego mobilną wersję o numerze 2.0 na korzystającym z Androida smartfonie podczas rozpoczętego dzisiaj w Barcelonie kongresu Mobile Word Congress.

Firma zapowiada, że AIR nie tylko będzie dostępne dla telefonów z Androidem i urządzeń RIM BlackBerry, ale (prawdopodobnie) także na inne platformy. Mobilna wersja środowiska ma pozwalać użytkownikom na korzystanie z rozwiązań poprzednio dla nich niedostępnych. Będą oni mogli dzięki niemu np. współdzielić ekrany używając narzędzia Adobe Acrobat Connect.

Środowisko AIR 2.0 dostępne jest obecnie w wersji beta dla systemów Mac, Windows i Linux. Adobe obiecuje, że zostanie ono udostępnione w finalnej wersji do lipca tego roku. Później natomiast pojawić ma się jego wersja mobilna, która nie zostanie poprzedzona żadnymi wydaniami testowymi.

Flash Player 10.1

Na MWC Adobe zaprezentuje również odtwarzacz Flash 10.1. Jego twórcy przekonują, że będzie się on cechował takimi samymi możliwościami jak pełnoprawna wersja, stosowana na komputerach. Firma deklaruje, że Flash Player 10.1 zostanie udostępniony (podobnie jak AIR 2.0) najpóźniej w lipcu tego roku.
Oprogramowanie będzie dostępne dla desktopowych systemów Mac OS X, Windows, Linux i Solaris oraz Windows Mobile, Android, Palm WebOS, Symbian i BlackBerry. Oczywiście smakiem będą się musieli obejść posiadacze iPhone'ów.

Źródło artykułu:idg.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)