Afiliacja - co to właściwie jest i jak na niej zarabiać? Raport Interaktywnie.com

Rok 2018 był dla sieci afiliacyjnych i programów partnerskich przełomowy z powodu RODO. I choć wielu ekspertów wieszczyło załamanie rynku, nowe regulacje prawne wyszły wszystkim na dobre. Rynek pozyskiwania tzw. leadów został ucywilizowany, spam ograniczony, a skuteczność affiliate marketingu - zwiększona. Teraz rynek rośnie w tempie ok. 10-proc.

Afiliacja - co to właściwie jest i jak na niej zarabiać? Raport Interaktywnie.com
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com | Interaktywnie.com

05.04.2019 | aktual.: 05.04.2019 15:26

Cały raport w formacie PDF dostępny tutaj.

Uczestnictwo w programach partnerskich i sieciach afiliacyjnych daje wiele korzyści zarówno tym, którzy chcą sprzedać swoje produkty lub usługi, jak i tym którzy chcą je sprzedawać – wydawcom portali, infuencerom i innym internetowym sprzedawcom. To doskonałe narzędzie do pomnażania zysków przez obie strony biznesu.

Polacy od początku byli dosyć sceptycznie nastawieni do marketingu efektywnościowego, największą przeszkodą był brak zrozumienia czym dokładniej jest afiliacja. Dużym wyzwaniem jest odpowiednia dywersyfikacja kanałów monetyzacji swojego ruchu. Wraz z rozwojem Internetu coraz szerzej dostępne były różnego typu serwisy, które pozwalały w przystępny sposób zbliżyć wydawcę do reklamodawcy bez konieczności zakładania wielu kont i zarabiania pieniędzy na kilku platformach jednocześnie.

Programy afiliacyjne i sieci partnerskie to kopalnia złota. Dzięki afiliacji można zarabiać na blogu lub stronie internetowej wtedy, kiedy tylko ma się na to ochotę, bez czekania na to, że odnajdzie nas jakaś marka i zechce nawiązać współpracę. Wystarczy zamieścić materiały reklamodawcy, podjąć się sprzedaży, wypełniać formularze albo tylko odwiedzać określone strony. Ba... Nawet nie trzeba mieć własnej witryny.

Żyjemy w czasach przesytu informacji o charakterze marketingowym. Według badań każdy z nas napotyka codziennie na swojej drodze tysiące komunikatów reklamowych. Nauczyliśmy się uodparniać
na nie, a typowo marketingowe wiadomości, których otrzymujemy dziesiątki na swoje skrzynki e-mail nie robią na nas żadnego wrażenia.

Dodatkowo zarówno od wydawców, jak i prywatnych uczestników programów partnerskich wymagane jest przestrzeganie prawa w szczególności w zakresie ochrony danych osobowych. Każdy, kto je zbiera, pozyskuje dla końcowego klienta musi przestrzegać RODO.

O tym, jak wykorzystać ten trend przeczytacie w najnowszym raporcie interaktywnie.pl. Dowiecie się z niego jak wybrać programy partnerskie i sieci afiliacyjne; jak wyglądałaby sytuacja, gdyby nie sprzedawać, a pytać; jak to wszystko się zaczęło i jak zmieniało przez lata i co trzeba wiedzieć w związku z RODO i afiliacją.

Źródło artykułu:interaktywnie.com
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)