75 mln dolarów odszkodowania dziennie za korzystanie ze Skype

Niedawno informowaliśmy o sporze sądowym pomiędzy portalem eBay- właścicielem popularnego komunikatora Skype, a spółką Joltid założoną przez twórców oprogramowania, dzięki któremu Skype może w ogóle działać. Wczoraj portal news.cnet.com poinformował o wniesieniu pozwu przez Joltid przeciwko właścicielom Skype’a, w którym ci pierwsi domagają się od pozwanego 75 milionów dolarów odszkodowania za każdym dzień działania komunikatora

75 mln dolarów odszkodowania dziennie za korzystanie ze Skype
Źródło zdjęć: © Skype

Niedawno informowaliśmy o sporze sądowym pomiędzy portalem eBay - właścicielem popularnego komunikatora Skype, a spółką Joltid założoną przez twórców oprogramowania, dzięki któremu Skype może w ogóle działać. Wczoraj portal news.cnet.com poinformował o wniesieniu pozwu przez Joltid przeciwko właścicielom Skype’a, w którym ci pierwsi domagają się od pozwanego 75 milionów dolarów odszkodowania za każdym dzień działania komunikatora.

Cała sprawa miała swój początek o wiele wcześniej. W 200. roku eBay kupił Skype za niebagatelną sumę 2,6 miliarda dolarów, jednakże prawa do oprogramowania, będącego sercem komunikatora pozostały w rękach dwóch jego twórców, którzy utworzyli spółkę Joltid. Jakiś czas temu okazało się, że nowi właściciele Skype pozyskali nieautoryzowane przez Joltid wersje kodu źródłowego komunikatora, wprowadzili w nim pewne zmiany i zabronili korzystać z oprogramowania osobom trzecim. Gdy te informacje wyszły na jaw, firma Joltid wycofała swoją zgodę na wykorzystywanie jej oprogramowania w Skype, jednocześnie wchodząc z eBay na drogę sądową.

Obraz
© (fot. jupiterimages)

Przedstawiciel firmy Joltid oświadczył, że każdego dnia prawa autorskie do korzystania z oprogramowania Skype są naruszane i firma będzie stanowczo bronić swoich praw do korzystania z rozwijanych przez nią technologii. Jednocześnie poinformowano, że w samych Stanach Zjednoczonych codziennie z komunikatora Skype korzysta co najmniej 10. 000 osób, w związku z czym firma szacuje swoje straty na około 75 milionów dolarów dziennie.

Czy drugi proces wytoczony właścicielom popularnego komunikatora doprowadzi do jego upadku i wycofania z rynku, a co za tym idzie do końca rozmów głosowych za pośrednictwem technologii VoIP? Niekoniecznie. Jakiś czas temu eBay oświadczył, że pracuje nad własną technologią, która będzie w stanie zastąpić rozwiązania Joltid, równocześnie jednak przedstawiciele właściciela Skype przyznali, że ich rozwiązanie z pewnością nie będzie tak zaawansowane jak dotychczas stosowane oprogramowanie.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (53)