306 mln telefonów w II kwartale
07.08.2008 12:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W II kwartale na rynek trafiło 306 mln nowych telefonów. To o 15,3% więcej w stosunku do analogicznego okresu 2007 roku, i o 5,6% więcej niż w I kwartale - podali analitycy IDC w raporcie. Minimalnie różniące się dane podają analitycy ze Strategy Analytics.
W II kwartale na rynek trafiło 306 mln nowych telefonów. To o 15,3% więcej w stosunku do analogicznego okresu 2007 roku, i o 5,6% więcej niż w I kwartale - podali analitycy IDC w raporcie.
Nokia dostarczyła na rynek 122 mln telefonów - był to wzrost o 21% w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Wartość ta dała jej prawie 40% udział w rynku. Dobre wyniki utrzymują się dzięki sprzedaży na rynkach rozwijających się dzięki modelom Nokia 1200 i Nokia 1208. Za to modele z serii N oraz E zapewniają producentowi największe przychody i zysk.
Samsung utrzymuje zdobytą drugą pozycję pod względem ilości sprzedanych telefonów, dostarczając ponad 22% więcej telefonów niż przed rokiem. Dostarczone 45,7 mln szt było jednak wartością minimalnie niższą niż w pierwszym kwartale. Koncern zwiększył wydatki reklamowe, co wpłynęło na niższą marżę operacyjną. Wprowadził też z sukcesem na rynek takie modele jak Samsung SGH-U900 Soul oraz Samsung SGH-F480
Motorola, choć nie miała szefa odpowiedzialnego za dział komórek, zanotowała nieznaczny wzrost w stosunku do pierwszego kwartału, ale był to też prawie 21% spadek w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Ten nieznaczny wzrost pozwolił jednak wyprzedzić LG i wskoczyć na trzecią pozycję.
LG choć spadł z podium, to jednak umacnia swoją pozycję wyprzedzając Sony Ericssona. Firma nieźle radzi sobie na rynkach wschodzących, a topowe modele LG KF750 Secret, LG Venus oraz LG KU990 zostały dobrze przyjęte na rynku.
Sony Ericsson ponownie zanotował nienajlepszy kwartał, ze względu na gorszy popyt w Europie, wzrost konkurencji cenowej oraz portfolio telefonów, które nie spełniają oczekiwań. Producent opiera sie w tej chwili na sprzedaży modeli z serii CyberShot oraz Walkman. Ze względu na pogarszające się wyniki szefostwo firmy ogłosiło plan redukcji zatrudnienia.
Producent | Sztuk 2Q08 (mln) | Udział 2Q08 | Sztuk 2Q07 (mln) | Udział 2Q07 | Wzrost rok do roku |
---|---|---|---|---|---|
Nokia | 122.0 | 39.9% | 100.8 | 38.0% | 21.0% |
Samsung | 45.7 | 14.9% | 37.4 | 14.1% | 22.2% |
Motorola | 28.1 | 9.2% | 35.5 | 13.4% | -20.8% |
LG Electronics | 27.7 | 9.1% | 19.1 | 7.2% | 45.0% |
Sony Ericsson | 24.4 | 8.0% | 24.9 | 9.4% | -2.0% |
Inni | 58.1 | 19.0% | 47.7 | 18.0% | 21.8% |
Razem | 306.0 | 100.0% | 265.4 | 100.0% | 15.3% |
Minimalnie różniące się dane podają analitycy ze Strategy Analytics. Wg nich w drugim kwartale na rynek trafiło 297 mln urządzeń co dało 14,5% wzrost licząc rok do roku.. Wg nich Motorola uzyskała lepsze wyniki niż oczekiwano, co daje podstawę do umocnienia pozycji, o ile firma obetnie koszty i przedstawi nowe portfolio telefonów w ciągu najbliższych miesięcy.
Z innych ustaleń wynika, że Apple dostarczył tylko 0,7 mln sztuk iPhone w stosunku do 1,7 mln w pierwszym kwartale. Dało to w analogicznych okresach udział w rynku na poziomie 0,2% i 1,1%. Ze względu na iPhone 3G należy się spodziewać dobrych wyników w trzecim kwartale. Poniżej tabele Strategy Analytics:
Producent / dostawy w mln szt. | Q207 | 2007 | Q108 | Q208 |
---|---|---|---|---|
Nokia | 100.8 | 437.1 | 115.5 | 122.0 |
Samsung | 37.4 | 161.1 | 46.3 | 45.7 |
Motorola | 35.5 | 159.0 | 27.4 | 28.1 |
LG Electronics | 19.1 | 80.5 | 24.4 | 27.7 |
Sony Ericsson | 24.9 | 103.4 | 22.3 | 24.4 |
Inni | 41.3 | 181.5 | 46.5 | 48.7 |
Razem | 259.0 | 1122.6 | 282.4 | 296.6 |
Udział w rynku | Q207 | 2007 | Q108 | Q208 |
---|---|---|---|---|
Nokia | 38.9% | 38.9% | 40.9% | 41.1% |
Samsung | 14.4% | 14.4% | 16.4% | 15.4% |
Motorola | 13.7% | 14.2% | 9.7% | 9.5% |
LG Electronics | 7.4% | 7.2% | 8.6% | 9.3% |
Sony Ericsson | 9.6% | 9.2% | 7.9% | 8.2% |
Inni | 15.9% | 16.2% | 16.5% | 16.4% |
Razem | 100.0% | 100.0% | 100.0% | 100.0% |
Raze rok do roku | 11.5% | 12.0% | 14.3% | 14.5% |