306 mln telefonów w II kwartale

306 mln telefonów w II kwartale

07.08.2008 12:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W II kwartale na rynek trafiło 306 mln nowych telefonów. To o 15,3% więcej w stosunku do analogicznego okresu 2007 roku, i o 5,6% więcej niż w I kwartale - podali analitycy IDC w raporcie. Minimalnie różniące się dane podają analitycy ze Strategy Analytics.

W II kwartale na rynek trafiło 306 mln nowych telefonów. To o 15,3% więcej w stosunku do analogicznego okresu 2007 roku, i o 5,6% więcej niż w I kwartale - podali analitycy IDC w raporcie.

Nokia dostarczyła na rynek 122 mln telefonów - był to wzrost o 21% w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Wartość ta dała jej prawie 40% udział w rynku. Dobre wyniki utrzymują się dzięki sprzedaży na rynkach rozwijających się dzięki modelom Nokia 1200 i Nokia 1208. Za to modele z serii N oraz E zapewniają producentowi największe przychody i zysk.

Samsung utrzymuje zdobytą drugą pozycję pod względem ilości sprzedanych telefonów, dostarczając ponad 22% więcej telefonów niż przed rokiem. Dostarczone 45,7 mln szt było jednak wartością minimalnie niższą niż w pierwszym kwartale. Koncern zwiększył wydatki reklamowe, co wpłynęło na niższą marżę operacyjną. Wprowadził też z sukcesem na rynek takie modele jak Samsung SGH-U900 Soul oraz Samsung SGH-F480

Motorola, choć nie miała szefa odpowiedzialnego za dział komórek, zanotowała nieznaczny wzrost w stosunku do pierwszego kwartału, ale był to też prawie 21% spadek w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Ten nieznaczny wzrost pozwolił jednak wyprzedzić LG i wskoczyć na trzecią pozycję.

LG choć spadł z podium, to jednak umacnia swoją pozycję wyprzedzając Sony Ericssona. Firma nieźle radzi sobie na rynkach wschodzących, a topowe modele LG KF750 Secret, LG Venus oraz LG KU990 zostały dobrze przyjęte na rynku.

Sony Ericsson ponownie zanotował nienajlepszy kwartał, ze względu na gorszy popyt w Europie, wzrost konkurencji cenowej oraz portfolio telefonów, które nie spełniają oczekiwań. Producent opiera sie w tej chwili na sprzedaży modeli z serii CyberShot oraz Walkman. Ze względu na pogarszające się wyniki szefostwo firmy ogłosiło plan redukcji zatrudnienia.

Producent Sztuk 2Q08 (mln) Udział 2Q08 Sztuk 2Q07 (mln) Udział 2Q07 Wzrost rok do roku
Nokia 122.0 39.9% 100.8 38.0% 21.0%
Samsung 45.7 14.9% 37.4 14.1% 22.2%
Motorola 28.1 9.2% 35.5 13.4% -20.8%
LG Electronics 27.7 9.1% 19.1 7.2% 45.0%
Sony Ericsson 24.4 8.0% 24.9 9.4% -2.0%
Inni 58.1 19.0% 47.7 18.0% 21.8%
Razem 306.0 100.0% 265.4 100.0% 15.3%

Minimalnie różniące się dane podają analitycy ze Strategy Analytics. Wg nich w drugim kwartale na rynek trafiło 297 mln urządzeń co dało 14,5% wzrost licząc rok do roku.. Wg nich Motorola uzyskała lepsze wyniki niż oczekiwano, co daje podstawę do umocnienia pozycji, o ile firma obetnie koszty i przedstawi nowe portfolio telefonów w ciągu najbliższych miesięcy.
Z innych ustaleń wynika, że Apple dostarczył tylko 0,7 mln sztuk iPhone w stosunku do 1,7 mln w pierwszym kwartale. Dało to w analogicznych okresach udział w rynku na poziomie 0,2% i 1,1%. Ze względu na iPhone 3G należy się spodziewać dobrych wyników w trzecim kwartale. Poniżej tabele Strategy Analytics:

Producent / dostawy w mln szt. Q207 2007 Q108 Q208
Nokia 100.8 437.1 115.5 122.0
Samsung 37.4 161.1 46.3 45.7
Motorola 35.5 159.0 27.4 28.1
LG Electronics 19.1 80.5 24.4 27.7
Sony Ericsson 24.9 103.4 22.3 24.4
Inni 41.3 181.5 46.5 48.7
Razem 259.0 1122.6 282.4 296.6
Udział w rynku Q207 2007 Q108 Q208
Nokia 38.9% 38.9% 40.9% 41.1%
Samsung 14.4% 14.4% 16.4% 15.4%
Motorola 13.7% 14.2% 9.7% 9.5%
LG Electronics 7.4% 7.2% 8.6% 9.3%
Sony Ericsson 9.6% 9.2% 7.9% 8.2%
Inni 15.9% 16.2% 16.5% 16.4%
Razem 100.0% 100.0% 100.0% 100.0%
Raze rok do roku 11.5% 12.0% 14.3% 14.5%