15 najlepszych polskich projektów w Imagine Cup 2013
Znamy już 5 najlepszych projektów w każdej z trzech kategorii tegorocznej edycji Imagine Cup - Games, Innovation oraz World Citizenship. Najwięcej, bo aż 4 drużyny w finale reprezentują warszawskie uczelnie, zaś pozostałe kolejno: Rzeszów (3), Gdańsk (3), Poznań (3), Kraków (1) i Białystok (1). Krajowe finały 11. edycji konkursu Imagine Cup odbędą się 3 i 4 kwietnia. Zespoły zawalczą o tytuł drużyny narodowej, która będzie reprezentowała Polskę w finałach światowych w Petersburgu.
Imagine Cup to największy na świecie konkurs technologiczny dla studentów . W tegorocznej edycji projekty można było zgłaszać w trzech głównych kategoriach: Games, Innovation oraz World Citizenship. Z każdej z nich komisja sędziowska wyłoniła 5 najlepszych zespołów, które zaprezentują swoje rozwiązania w trakcie polskich finałów Imagine Cup 2013. 3 kwietnia komisja sędziowska wyłoni spośród 15 finalistów po 3 zespoły w każdej kategorii. W drugim dniu finałów 9 wybranych drużyn zaprezentuje swoje rozwiązania szerokiemu audytorium – zaproszonym gościom, władzom uczelni, innym studentom oraz obecnym dziennikarzom. VIP jury ścisłych finałów wybierze zwycięzców w poszczególnych kategoriach oraz drużynę narodową, która będzie reprezentowała Polskę na finałach światowych w Petersburgu.
- ARTeam – zespół z Politechniki Rzeszowskiej z projektem ARSocial. Studenci stworzyli aplikację na Windows Phone, która wykorzystuje funkcje społecznościowe i rozszerzoną rzeczywistość (Augmented Reality). Dzięki niej można m.in. odnaleźć znajomych znajdujących się w okolicy, natknąć się na promocję czy skorzystać z interaktywnego, animowanego menu w restauracji.
- Future Mind z Politechniki Gdańskiej – projekt Lumi Map. Aplikacja umożliwia łatwe poruszanie się po dużych obiektach takich jak lotnisko, szkoła czy centrum konferencyjne za pomocą QR kodów lub technologii zbliżeniowej (NFC).
- Yellow Noodle Dog Team z Politechniki Gdańskiej –. projekt Space Explorer. Encyklopedia wiedzy na temat przestrzeni kosmicznej, po której można nawigować za pomocą ruchów rąk i gestów w technologii Kinect.
- TapBoarders z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu –. projekt Multiboard. Technologia umożliwiająca granie w gry planszowe w kilka osób za pomocą mobilnych urządzeń typu smartfon czy tablet. Wystarczy zeskanować kod QR, aby stać się uczestnikiem gry i czerpać przyjemność ze spędzania czasu z przyjaciółmi w otoczeniu nowych technologii.
- APPengers z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych w Warszawie –. projekt Commutesurf. Aplikacja na Windows Phone dla pasażerów komunikacji miejskiej, którzy mogą informować innych użytkowników Commutesurf w jakim środku lokomocji się znajdują i jakie panują warunki na danej trasie. Aplikacja jest oparta na technologii geolokalizacji.
W kategorii WORLD CITIZENSHIP w finałowej piątce znalazły się zespoły:
- Szerszenie z Politechniki Poznańskiej z projektem City Guard. Jest to aplikacja na Windows Phone, której zadaniem jest zapewnić użytkownikowi bezpieczeństwo w sytuacjach zagrożenia. Prosta w obsłudze aplikacja umożliwia zaalarmowanie o różnych rodzajach niebezpieczeństwa w zaledwie 5 sekund, a dzięki lokalizacji GPS reakcja odpowiednich służb może być szybka i trafiająca prosto do celu.
- *We are Rescue Team – reprezentanci Politechniki Gdańskiej *z projektem Rescue Cloud. Rozwiązanie wykorzystujące Windows Azure Cloud do stworzenia systemu, w którym przechowywane są ważne medyczne informacje o użytkowniku. W sytuacji ratowania jego zdrowia lub życia lekarze bez względu na język, jakim się posługują, mogą w szybki sposób otrzymać wszystkie potrzebne informacje o pacjencie –. jego chorobach, alergiach czy kontakcie do bliskich. Aplikacja na telefon została przygotowana z myślą o imprezach masowych, gdzie udzielenie pierwszej pomocy bywa często utrudnione.
- Smart Gang – zespół z Politechniki Rzeszowskiej przygotował projekt Deresy. Jest to system raportowania zniszczonych obiektów w przestrzeni miejskiej, co przyczynia się do szybkiego ich naprawiania. Użytkownicy wysyłają w aplikacji zdjęcia połamanych ławek, zamalowanych pomników czy zaśmieconych chodników do portalu, a po drugiej stronie urzędnicy odbierają zgłoszenia i wysyłają ekipy interwencyjne. Projekt wykorzystuje funkcje geolokalizacji i Augmented Reality. Za zgłoszenia można zbierać punkty, które później są wymieniane na nagrody.
- We Code For Food – zespół reprezentujący Politechnikę Białostocką przygotował projekt Smart Farm. Jest to zintegrowany system zarządzania przedsiębiorstwem rolniczym, mający na celu zmniejszenie kosztów produkcji żywności. Projekt oparty jest o aplikację na smartfona i komputer, która w czasie rzeczywistym optymalizuje trasę maszyn rolniczych i koszty zużycia paliwa.
- W.A.N.T.E.D. – zespół z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, który jest autorem projektu HELP. Jest to aplikacja mobilna, dzięki której można nieść pomoc ofiarom trzęsienia ziemi czy innej klęski żywiołowej. Aplikacja wykorzystuje najnowocześniejsze technologie Microsoft oraz funkcje społecznościowe.