Ziemia ma więcej rzek i strumieni, niż myśleliśmy. Nowe zdjęcia satelitarne to udowadniają

Ziemia ma więcej rzek i strumieni, niż myśleliśmy. Nowe zdjęcia satelitarne to udowadniają

Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
Arkadiusz Stando
29.06.2018 12:30, aktualizacja: 29.06.2018 12:43

Wygląda na to, że rzeki i strumienie pokrywają znacznie większą część planety, niż sądzili geologowie. Tak wynika z nowego badania opublikowanego w czasopiśmie naukowym Science. Ziemię pokrywa prawie 773 000 kilometrów kwadratowych rzek i strumieni.

O ponad 44 procent pomylili się naukowcy, jeśli wierzyć w ostatnie badania. Nowe odkrycie może mieć ogromny wpływ na badanie zmian klimatycznych. Rzeki wymieniają gazy cieplarniane z atmosferą. Szczególnie, jeśli są zanieczyszczane przez człowieka.

Substancje zanieczyszczające rzeki zawarte w nawozach i ściekach przenikają do wody. Wśród nich znajduje się spora ilość między innymi metanu czy dwutlenku węgla. Następnie te wszystkie substancje trafiają przez parującą wodę do atmosfery. I wygląda na to, że jest ich znacznie więcej, niż myśleliśmy. To kolejny dowód na to, że nie powinniśmy zanieczyszczać wody.