Zdalna pomoc serwisowa w smartfonach LG

Zdalna pomoc serwisowa w smartfonach LG

Zdalna pomoc serwisowa w smartfonach LG
Źródło zdjęć: © LG
02.08.2011 12:47, aktualizacja: 03.08.2011 13:33

LG rozpoczął globalne świadczenie usługi zdalnej pomocy serwisowej dla wybranych smartfonów. Pozwoli to na rozwiązanie podstawowych problemów z oprogramowaniem bez konieczności wizyty w punkcie naprawczym.

Po uzyskaniu zgody, pracownicy serwisu LG będą mogli uzyskać zdalny dostęp do oprogramowania znajdującego się w telefonie użytkownika. Dzięki temu będą mogli zdiagnozować problem, rozwiązać go lub przesłać bezpośrednio do telefonu nowszą wersję oprogramowania.

Obraz
© (fot. LG)

Usługa działa w oparciu o preinstalowaną na wybranych smartfonach aplikację Remote Call oraz LG FOTA (ang. Firmware Over the Air). Pozwala ona na dostęp pracowników serwisu do telefonu użytkownika, jednak nie do prywatnych danych (wiadomości, zdjęć czy poczty) bez jego zgody. Do łączności wykorzystywana jest sieć WiFi lub 3G.

Dotychczas usługa świadczona była dla użytkowników wybranych telefonów LG w Korei Południowej; teraz firma udostępniła ją globalnie. W Europie, regionie Azji i Pacyfiku oraz w Ameryce Środkowej i Południowej będzie można z niej skorzystać w II połowie 2011 roku.

Aplikacja służąca do zdalnej pomocy serwisowej dostępna będzie dla wybranych telefonów LG z rodziny Optimus: 2X, Black oraz 3D. LG jest pierwszym producentem, który oferuje tego typu usługę.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)