Zamieszania wokół adresów @facebook.com ciąg dalszy

Zamieszania wokół adresów @facebook.com ciąg dalszy

Zamieszania wokół adresów @facebook.com ciąg dalszy
Źródło zdjęć: © WP.PL
03.07.2012 11:01

Jeśli się w tym nie orientujesz - jest to twoja wina. Przynajmniej tak twierdzi Facebook, zrzucając winę na „dezorientację” użytkowników.

A przecież wszystko miało być takie proste –. zamieniamy wszystkim domyślne maile na @facebook.com i nagle wszyscy zaczynają korzystać z serwerów poczty Facebooka. Nie byłoby to nawet takie złe (w końcu maila we własnych ustawieniach można bez problemu zmienić na właściwy), problem polega na tym, że mobilna aplikacja Facebooka zamienia domyślne adresy email w kontaktach zapisanych na telefonach na adresy w domenie sieci społecznościowej.

Aplikacja wymusza zmiany w kontaktach bez wiedzy i zgody użytkownika. Przynajmniej tak działa to w przypadku mojego Androida, przy którym spędziłem ponad godzinę porządkując niemałą listę kontaktów. Można się poważnie zdenerwować jeśli ktoś majstruje przy danych zapisanych w telefonie nie pytając ani razu właściciela o zdanie, ale mobilna aplikacja Facebooka wie lepiej, prawda? Dodatkowo pojawiają się doniesienia, że system obarczony jest wadami, a wiadomości wysyłane z urządzeń mobilnych na podmienione adresy @facebook.com bardzo często nie docierają do adresatów.

W oświadczeniu przesłanym CNet rzeczniczka sieci społecznościowej twierdzi, że użytkownicy są „zdezorientowani”, a całą sprawę można wyjaśnić w ten sposób:

- _ Domyślnie wiadomości wysyłane przez znajomych i znajomych znajomych trafiają do folderu Wiadomości. Wszystko inne znajduje się folderze Inne. Najprawdopodobniej tam znajdują się maile wysyłane przez innych ludzi. Nawet jeśli dana osoba jest naszym znajomym na Facebooku, a nie używa konta pocztowego Facebooka, wiadomość od niej może znaleźć się w folderze Inne. _

Proste? Teoretycznie tak. Gorzej, że mało kto lubi tego typu wymuszane zmiany. Całą sprawę można też podsumować w ten sposób:

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)