Żabka wprowadzi nowe technologie. Będą inteligentne półki i kasy rozpoznające produkty

W sklepach sieci Żabka mają być wprowadzone prawdziwe innowacje technologiczne. Właściciele sieci zapowiedzieli, że w placówkach zostaną zainstalowane półki ze sztuczną inteligencją i kasy samoobsługowe. Będzie także nowa aplikacja, która dopasuje produkty do potrzeb klienta.

Żabka wprowadzi nowe technologie. Będą inteligentne półki i kasy rozpoznające produkty
Źródło zdjęć: © East News | LUKASZ GDAK

Centrala, która mieści się w Poznaniu, zaprezentowała swoją wizję "sklepów jutra". Prezentacja została zorganizowana z okazji 20-lecia istnienia spółki na polskim rynku. Za najważniejsze założenia funkcjonowania nowych placówek przyjęto skrócenie czasu obsługi klienta, lepsze zaprezentowanie oferty i dopasowanie jej do potrzeb klienta oraz udoskonalenie logistyki.

Z nowych technologii, jakie mają zostać wdrożone do sklepów, zaprezentowano m.in. system analizy produktów i ich cen, półki ze sztuczną inteligencją informujące o dacie ważności wybranego produktu i jego dostępności w placówce, kasy samoobsługowe z zamontowaną wideoweryfikacją produktu oraz aplikację dla klientów i franczyzobiorców (właścicieli każdej poszczególnej placówki).

Dużo uwagi poświęca się aplikacji. Ma ona nie tylko przedstawiać ofertę, ale także dać możliwość stworzenia programu lojalnościowego oraz służyć jako komunikator z klientami. Dzięki niej dostanie się informacje o najlepszych produktach na dany dzień, np. zestawie przekąsek dla kibica z okazji jakiegoś meczu lub gorącej kawie lub czekoladzie na chłodniejszy dzień. Polecane produkty będą też się wyświetlać na witrynach sterowanych przez sztuczną inteligencję.

- Informacje na witrynie będą się samoczynnie zmieniać, dopasowując do sytuacji i klienta dzięki systemowi wykorzystującemu mechanizmy sztucznej inteligencji, który w odpowiedni sposób interpretuje dane z różnych źródeł - na przykład o pogodzie, o porze dnia, o wydarzeniach w okolicy czy szczególnych datach - powiedział Tomasz Blicharski, wiceprezes Żabka Polska, który jest odpowiedzialny za technologie w firmie.

Inteligentne półki mają od razu rozpoznawać produkt wybrany przez klienta i przedstawiać jego dane na specjalnym ekranie. Czujniki zamontowane na półkach mają też rozpoznawać klienta i na ekranach prezentować produkty dopasowane do jego potrzeb, preferencji oraz dedykowanej oferty. Franczyzobiorca będzie też dostawał informację o wybieranych przez klientów produktach oraz ich stanach - ma to pomóc w planowaniu dostaw do sklepu.

Testowane są również kasy samoobsługowe, które nie wymagają żadnego skanowania kodów kreskowych. Urządzenie będzie rozpoznawać produkty po obrazie - wystarczy zakupy położyć w odpowiednim do tego miejscu. Płatności będzie można dokonywać przez kasę samoobsługową lub aplikację.

W tej chwili technologie są jeszcze w fazie testów w laboratoriach, zaś aplikacja sprawdzana jest w stu sklepach na terenie całej Polski. Wprowadzenie nowych rzeczy w życie planowane jest na 2019 rok. Za ich stworzenie i wdrożenie odpowiedzialna jest firma Microsoft, która odpowiada też za wizję, propozycję rozwiązań, wybór podwykonawców i partnerów oraz kontakt z nimi.

Sieć sklepów Żabka istnieje w Polsce od 1998 roku. Aktualnie w naszym kraju działa 5215 placówek.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (869 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.