Za co płacą użytkownicy tabletów?
Nawet 60% użytkowników tabletów jest gotowa zapłacić za wybrane treści dostarczane na ich urządzenia - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę analityczną Nielsen. Kto i za jakie treści chce płacić?
Nielsen zapytał o to mieszkańców czterech krajów: Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Włoch i Niemiec. Najbardziej chętni do płacenia byli mieszkańcy USA, a odsetek udzielonych odpowiedzi przedstawiał się następująco.
Około 62% Amerykanów zapłaciło w IV kwartale 2011 roku za muzykę dostarczoną na ich tablety. W przypadku Europy odsetek ten był znacznie mniejszy i wyniósł 20% we Włoszech, 19% na Wyspach oraz 9% w Niemczech.
Podobne różnice zaobserwować można w przypadku książek - zapłaciło za nie 58% mieszkańców USA, ale tylko 26% mieszkańców Włoch, 10% Wysp Brytyjskich oraz 7% Niemiec. W przypadku filmów - odpowiednio 51%, 23%, 9% oraz 6%.
Znaczne różnice pojawiły się w przypadku płatności za dostarczanie treści wiadomości. Tylko 19% mieszkańców USA zdecydowało się na taki krok. W przypadku krajów europejskich, aż 44% Włochów zapłaciło za wiadomości, 19% Brytyjczyków oraz 15% Niemców.