Z biznesowej „randki” w prawdziwie innowacyjny i długotrwały związek
W siedzibie P&G na warszawskim Targówku odbyło się wydarzenie „Fall In Love with Innovation”. 16 startupów miało okazję zaprezentować swoje projekty przed licznym gronem specjalistów z P&G oraz przedstawicielami Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Wybrane startupy wspólnie z koncernem będą miały niepowtarzalną okazję wypracowania i wdrożenia rozwiązań w ramach programu akceleracyjnego Startup SPARK.
25.02.2019 | aktual.: 26.02.2019 09:44
P&G postrzega Polskę jako jedno z ważnych światowych centrów innowacji. Oprócz biura odpowiedzialnego za marketing i sprzedaż produktów P&G w Polsce, mieszczą się tutaj aż trzy fabryki, Europejskie Centrum Planowania oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych, które jest drugim pod względem wielkości, centrum IT P&G na świecie.
To właśnie tutaj, przy wykorzystaniu najnowszych technologii, powstają innowacje dla Europy i świata w zakresie analityki biznesowej, marketingu, planowania łańcucha dostaw czy też Business Intelligence i Big Data.
W firmie powstała dedykowana jednostka Digital Innovation Hub. Grupa specjalistów na co dzień współpracuje z przedstawicielami ze wszystkich obszarów firmy, by poznać prawdziwe potrzeby biznesowe, a następnie znaleźć odpowiedniego partnera wśród startupów.
- Liczymy na niezwykłą pomysłowość, nieszablonowe myślenie i znajomość najnowszych rozwiązań technicznych. To co możemy zaoferować startupom jako Procter & Gamble, to przede wszystkim dostęp do naszego wieloletniego doświadczenia i wiedzy biznesowej. Dla startupów to wyjątkowa możliwość jeszcze lepszego poznania oczekiwań partnerów biznesowych, zrozumienia rynku i zapoznania się z wiedzą o konsumencie, jego potrzebach i oczekiwaniach. Współpraca z P&G daje również możliwość wdrożenia wspólnie wypracowanych rozwiązań na światową skalę. Jest to także okazja do rozwoju własnych umiejętności biznesowych – mówi Emilia Burzyńska, Digital Innovation Hub Leader, Procter&Gamble.
Podczas „Fall in Love with Innovation” swoje prezentacje wygłosiły startupy, które tworzą innowacyjne rozwiązania z zakresu HR, marketingu, sprzedaży, produkcji i logistyki. Do każdej kategorii przypisane zostało jury, w skład którego wchodzili przedstawiciele P&G, reprezentujący odpowiedni obszar biznesowy.
Łącznie w inicjatywę „Fall in Love with Innovation”, firma Procter & Gamble zaangażowała ponad dwudziestu ekspertów, którzy mieli okazję zapoznać się z planami biznesowymi startupów i ocenić ich potencjał. Inicjatywa umożliwi wybranym firmom wzięcie udziału w drugiej edycji programu Startup SPARK, stąd obecność podczas prezentacji przedstawicieli Łódzkiej Specjalistycznej Strefy Ekonomicznej, organizatora programu akceleracyjnego.
- 16 startupów z różnych dziedzin przyjechało dzisiaj na warszawski Targówek, aby zaprezentować swoje narzędzia, projekty i plany biznesowe. Dla każdej z branż, zaangażowany został odrębny zespół specjalistów zarówno z P&G, jak i Startup SPARK. Naszym dzisiejszym, wspólnym zadaniem jest ocena, czy dany startup wejdzie do programu akceleracyjnego, a tym samym czy nawiąże współpracę z firmą Procter & Gamble – powiedział Kamil Kociszewski, Co-Founder ze Startup SPARK.
Procter & Gamble jest Partnerem programu Startup SPARK od 2017 r. W ramach pierwszej edycji, firma podjęła współpracę z 9 startupami, a jej wynikiem są gotowe rozwiązania, z których niektóre są już w trakcie fazy pilotażowej. Obecnie trwa rekrutacja do drugiej edycji programu, w której P&G podejmie współpracę z kolejnymi partnerami.