YouTube wyświetla ponad 2 miliardy wideoklipów dziennie
W ciągu pół roku liczba filmów wyemitowanych z portalu YouTube uległa podwojeniu. W październiku minionego roku wynik sięgał jeszcze miliarda, a teraz każdego dnia miliony użytkowników oglądają ponad dwa miliardy klipów – donosi obecny właściciel serwisu, koncern Google.
Strona, która w poniedziałek obchodziła piąte urodziny, była do tej pory stale deficytowa –. teraz jednak analitycy podejrzewają, że w tym roku YouTube po raz pierwszy dorzuci się do zysku Google'a. Internetowy gigant przejął portal wideo pod koniec 2006 roku za sumę 1,65 miliarda dolarów.
Mimo że w każdej minucie na YouTube'a ładowane są 2. minuty nowego materiału wideo, przeciętny użytkownik spędza na stronie jedynie 15 minut dziennie. Dla porównania: typowy amerykański telewidz siedzi przez ponad pięć godzin przed telewizorem. Jednak YouTube korzysta z rosnącej popularności, aby coraz agresywniej starać się o reklamę.
Portal może też odegrać pewną rolę w najnowszych planach jego macierzystego koncernu, który w tym tygodniu w San Francisco zamierza przedstawić Google TV, platformę oprogramowania dla telewizji, nad którą koncern internetowy pracuje wspólnie z Sony, Intelem i Logitechem.
wydanie internetowe www.heise-online.pl