Wyższa jakość i dwa ekrany. Netflix z reklamami zmienia się na lepsze

Netflix z reklamami zaoferuje wyższą jakość obrazu i większe możliwości. Kiedy? W pierwszych krajach już od teraz, a w kolejnych – lada dzień. Skąd taki przypływ dobroci ze strony amerykańskiego giganta z branży streamingu?

Netflix na ekranie
Netflix na ekranie
Źródło zdjęć: © Pexels | cottonbro studio
Wojciech Kulik

19.04.2023 10:22

Pakiet Netflix z reklamami to propozycja dla osób szukających oszczędności. Do tej pory właściciel usługi w zamian za możliwość płacenia niższego abonamentu odbierał jednak wysoką jakość obrazu i niektóre z dodatkowych funkcji. Okazuje się jednak, że zamierza nieco rozluźnić swoje reguły.

Netflix z reklamami będzie bardziej atrakcyjny

Po wprowadzonych zmianach użytkownicy będą mogli wreszcie oglądać treści w rozdzielczości Full HD (1080p), co stanowi sporą poprawę względem obecnego HD (720p). Możliwe stanie się też równoczesne oglądanie wideo na dwóch urządzeniach, a nie na jednym, jak ma to miejsce teraz.

Na początek "ulepszenia" trafiły do użytkowników w Kanadzie i Hiszpanii. Na kolejnych 10 rynkach, na których dostępny jest pakiet z reklamami, Full HD i 2 równoczesne streamingi staną się dostępne jeszcze przed końcem maja. W naszym kraju oferta Netflix nie obejmuje póki co tego planu. Czy jest szansa, że się to zmieni? Jest, najpewniej jednak Netflix z reklamami nie zadebiutuje w Polsce wcześniej niż w 2024 roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

– Wierzymy, że dzięki tym ulepszeniom nasza oferta będzie jeszcze bardziej atrakcyjna dla szerszego grona użytkowników – napisali przedstawiciele Netflix w liście do inwestorów, cytowanym przez serwis TechCrunch.

Skąd ta dobra zmiana w Netflix?

Ten najtańszy pakiet pojawił się w ofercie pod koniec ubiegłego roku. Szybko stał się hitem i w Stanach Zjednoczonych Netflix z reklamami przynosi już średnio większe zyski dla właścicieli serwisu niż droższy plan Standard bez reklam. A różnica w cenach jest istotna – 6,99 dol. kontra 15,99 dol.

Wprowadzane zmiany wiążą się z zauważonym przez Netflix olbrzymim potencjałem tkwiącym w planie z reklamami. Może być jednak także odpowiedzią na zapowiedź cennika serwisu Max (który niebawem zastąpi HBO Max w USA) – tam podstawowy pakiet z reklamami zaoferuje właśnie rozdzielczość Full HD i możliwość oglądania na dwóch urządzeniach równocześnie. Po raz pierwszy atutem Netflix może być cena – opisywany Max Ad Lite będzie bowiem kosztować 9,99 dol.

Równocześnie Netflix wie, że musi mieć ciekawą ofertę dla osób szukających oszczędności. A to dlatego, że coraz głośniej mówi o utrudnieniu współdzielenia konta, które jest obecnie podstawowym sposobem na to, by płacić mniej za Netflix.

Wojciech Kulik, dziennikarz Wirtualnej Polski

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)